دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا دچار سیاست زدگی شده و این امر بر تشدید آن تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا دچار سیاست زدگی شده است.

او تاکید کرد: تهدید نبود رهبری و وحدت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا به مراتب بیشتر از شیوع خود ویروس است.

گرچه تدروس آدهانوم مستقیما چیزی در این رابطه نگفته است، اما شنیده‌ها حاکی از انتقاد اعضا نسبت به عملکرد این سازمان در خصوص اپیدمی جدید است، به ویژه آنکه برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا WHO را به رفتار «چین محور» و بسیار ضعیف محکوم کرده‌اند.

سایر اعضا خواستار بررسی بیشتر این بیماری همه گیر شدند و استرالیا از WHO خواست تا قدرت بیشتری داشته و هر چه سریعتر پاسخی برای مقابله با این بحران فراگیر داشته باشد.

‌دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این انتقادات با بیان اینکه بزرگترین تهدیدی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم، خود ویروس نیست بلکه فقدان همبستگی و رهبری جهانی است، تصریح کرد: جهان به یک وحدت ملی و همبستگی جهانی احتیاج دارد، سیاسی کردن این بیماری آن را تشدید کرده است.

او افزود: برای مهار پاندمی نیاز است برخی از مقررات بین‌المللی تقویت شود. همه کشور‌ها باید مراقبت‌های بهداشتی جهانی را در اولویت خود قرار دهند؛ جهانیان راه سختی را در پیش دارند. سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی قوی، پایه و اساس امنیت جهانی بهداشت و توسعه اجتماعی و اقتصادی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اين بابا چينياست و ميخواد درموندگي اش رو در مقابل پاندمي كرونا با زدن اين حرفا مخفي كنه و کارشو رو بندازه گردن بقيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
منظورت از اين حرفا چيه
همه دنيا كه عليه كرونا با هم متحد شدند
آخرین اخبار