معاون توسعه منابع سازمان پژوهش گفت: در شرایط فعلی محتوای آموزشی را ترکیبی از آموزش مکتوب و مجازی پیش می‌بریم.

اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر آموزش مجازی در مدارس و ضرورت تغییر رویکرد آموزشی بیان کرد: بخشی از پیشبرد آموزش مجازی به زیرساخت‌های متنوع موجود و بخشی به فرآیند آموزش بر می‌گردد؛ وقتی معلم و دانش آموز ما آموزش‌های لازم را نبیند در پیشرفت کار مشکل خواهیم داشت.

او ادامه داد: مثلث خانواده، دانش آموز و معلم را پیش رو داریم که در حوزه بهره مندی از آموزش مجازی باید روی هر سه ضلع کار کنیم و اگر به آن توجه نشود، آموزش مجازی در حد شعار باقی ماند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: در مجموعه شاد هم صرفا نباید به ۱۴ میلیون دانش‌آموز بسنده کنیم حتما باید مراقبت‌های ویژه‌ای از این نوع آموزش مجازی داشته باشیم.

مرتضایی با بیان اینکه فعلا ترکیب آموزش  مکتوب و مجازی را در نظر گرفتیم و آنچه وظیفه سازمان پژوهش خواهد بود تولید محتوای الکترونیکی است، تصریح کرد: در نظر داریم تا سامانه رشد را که برند ما محسوب می‌شود به پلتفرم تبدیل کنیم و محل تولید محتوای الکترونیکی ما باشد.

او با اشاره به اینکه گستره کاری وسیعی در تولید محتوای الکترونیکی در پیش داریم، گفت: در مجموعه بیش از ۱۴۳ میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان با بیش از دو میلیون موضوع داریم که تبدیل این حجم کار به محتوای مجازی کار پر ریسکی خواهد بود بنابراین  باید با مراقبت همه جانبه جلو رود همچنین نیاز به کمک فرابخشی است و باید دستگاه‌های مربوطه چون وزارت فناوری اطلاعات به کمک بیایند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.