مهدی جمال گفت: مناقصه ساخت موزه بزرگ این شهر سمنان که از اهداف مهم جاذبه های استان است در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: احداث موزه بزرگ سمنان که در مرکز این شهر جانمایی شده است، پس از ۱۶ سال توقف، اکنون در مرحله مناقصه برای ساخت بنا قرار دارد.

او با اشاره به بازارچه صنایع دستی سمنان از مصوبات دور دوم سفر رییس جمهوری به این شهر نیز افزود: امید است این طرح نیز در سال ۹۹ تامین اعتبار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ابراز داشت: این بازارچه در ورودی غربی شهر سمنان برای دسترسی بهتر گردشگران جانمایی شده است.

مهدی جمال به دیگر طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برای تامین زیرساخت‌های توسعه گردشگری در این اشاره و اضافه کرد: برای اصلاح راه دسترسی به آرامگاه پیغمبران سمنان تا سه میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده است.

او بیان کرد: جاده قصر بهرام در گرمسار نیز به عنوان یک سنگفرش تاریخی و پیشران گردشگری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سفر دولت تدبیر و امید دارد که اکنون در مرحله مناقصه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به آمادگی مراکز اقامتگاهی استان سمنان برای میزبانی از گردشگران در شرایط پساکرونا، اظهار داشت: تمام تاسیسات گردشگری در استان با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی آمادگی پذیرش هموطنان را دارند.

مهدی جمال ادامه داد: به ویژه اقامتگاه‌های بومگردی استان سمنان با رویکرد حفظ فضای سنتی و ایجاد خاطرات خوش در مناطق روستایی برای هموطنان، مهیای میزبانی از مسافران در نقاط مختلف استان هستند.

او گفت: تمرکز کنونی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حوزه بومگردی، توانمندسازی مدیران و کارکنان این مراکز از طریق آموزش و استانداردسازی برای ارتقای کیفیت خدمات است.

بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۵۶ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

۸۶ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۲ اقامتگاه سنتی در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.