زوایایی پنهان از ناامنی‌ها در بزرگترین استان عراق

در ماه‌های گذشته آمریکایی‌ها حمایت از عناصر مخفی داعش را در مرز‌های اردن و سوریه افزایش داده اند و همین مسئله باعث شده مناطق غربی استان الانبار به محلی امن برای تروریست‌ها تبدیل شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از غرب استان الانبار عراق خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته‌های پنهان گروهک تروریستی داعش ترتیب دادند.

یک منبع میدانی با بیان این که حملات عناصر مخفی داعش در غرب استان الانبار با کمک مستقیم آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد، گفت: نیرو‌های عراقی عملیات را در مناطق «مناخ، وادی حلکوم، الهدره، الکعره، العودان، بنیان سحالی و ...» انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، نیرو‌های عراقی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند چند مقر و مخفی گاه هسته‌های خاموش داعش را کشف و منهدم کنند.

زوایایی پنهان از ناامنی‌ها در بزرگترین استان عراق


بیشتر بخوانید: گروه جوکر در عراق، خطرناک‌تر از داعش


این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در غرب استان الانبار دنبال می‌کند، افزود: نیرو‌های بسیج مردمی در محور گذرگاه مرزی الولید در جنوب غرب استان الانبار برای به حداقل رساندن حملات عناصر مخفی داعش، خندق بزرگی را تا نزدیکی مرز‌های مشترک با سوریه حفر کردند.

به گفته این منبع میدانی، مناطق آلوده در صحرای الانبار واقع شده اند که به طور کامل در دید و تیر رآس نیرو‌های عراقی نیستند و به محل مناسبی برای رشد و آموزش عناصر تروریستی داعش تبدیل شده اند و وجود مرز‌های مشترک با اردن، عربستان و سوریه راه را برای حمایت گسترده آمریکایی‌ها از تروریست‌های داعش در این محور باز کرده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، آمریکایی‌ها در مرز‌های اردن و سوریه (پایگاه التنف در جنوب استان حمص) به عناصر مخفی داعش کمک‌های فراوانی می‌کنند و همین مسئله باعث شده مناطق غربی استان الانبار، محلی امن برای تروریست‌ها شوند.

زوایایی پنهان از ناامنی‌ها در بزرگترین استان عراق

بخش مرموز «وادی حوران» که متشکل از ده‌ها منطقه مهم و راهبردی است بر اهمیت غرب استان الانبار افزوده و همچنین جاده‌های «گذرگاه مرزی القائم - الرطبه»، «گذرگاه مرزی طریبیل - الرطبه»، «گذرگاه مرزی الولید - الرطبه»، «گذرگاه مرزی طریبیل به گذرگاه مرزی الولید» و «الرطبه - الرمادی» از این محدوده می‌گذرند و وجود تعدادی پایگاه نظامی نیز اهمیت مناطق غربی استان الانبار را چند برابر کرده است.

الانبار بزرگترین استان عراق به شمار می‌آید و از مجموع ۱۳۵ هزار کیلومتر مربع از مساحتش، ده‌ها هزار کیلومتر مربع آن صحرایی و بیابانی است و عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با حمایت آمریکایی‌ها بیشتر در این مناطق حضور دارند.

هسته‌های پنهان داعش اگر چه می‌دانند در مقطع فعلی توان سابق را برای اشغال مناطق ندارند، اما در مناطق غربی عراق از جمله استان الانبار درصدد بر آمده اند قدرت خود را بازیابی کنند تا در کوتاه مدت بتوانند حداقل ناامنی ایجاد کنند و ضرباتی را به نیرو‌های امنیتی وارد آورند و در بلند مدت برای انجام هرگونه عملیاتی آماده باشند.

زوایایی پنهان از ناامنی‌ها در بزرگترین استان عراق

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر، گروهک تروریستی داعش حدود ۷ هزار نیروی فعال عملیاتی دارد که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند و تعداد قابل توجهی از آنان در مناطق مرزی مشترک با سوریه و اردن و مناطق غربی استان الانبار مستقر هستند.

سایر عناصر گروهک تروریستی داعش در استان‌های صلاح الدین، کرکوک، نینوا و دیاله فعال هستند و در ماه‌های گذشته حملات زیادی را علیه نیرو‌های مسلح عراق ترتیب دادند و ناامنی‌هایی را در این مناطق به وجود آوردند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.