مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مراجعه حضوری برای تمدید و تعویض دفتربیمه سلامت تمام شد.

بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درجلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت کرمان گفت: از ابتدای تیرماه مراجعه برای تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت منتفی شد.

او افزود: بیمه سلامت استان کرمان یک میلیون و ۸۰۰ هزاربیمه شده دارد و با ۱۳۰۰ موسسه درمانی قرارداد داریم.

او تصریح کرد: برای کمک به اینکه توان بیمه شده‌ها بالا برود ۵۵ میلیارد ماهانه تعهد داریم درقبال بیماران بپردازیم وخدمات بیمه‌ای دربیش از ۸۰ نقطه ارتباطی به عنوان دفترپیشخوان ارایه می‌شود.

جعغری با اشاره به اینکه دفاتر بیمه در دوره کرونا به صورت نرم افزاری تامین اعتبارشدند اظهارکرد: قبل از این نیز تا انتهای خرداد دفاتربیمه‌ای به شکل غیرحضوری تمدید شده بود وتاپایان سال نیز هیچ بیمه شده‌ای نیاز به مراجعه حضوری برای تعویض و تمدید اعتبارندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: سازمان بیمه سلامت باید خیلی زودتر به نتیجه می‌رسید که تمدید وتعویض دفاتر را غیرحضوری کند که موج کرونا این برنامه را تسریع کرد.

جعفری گفت: بیمه شدگان واقعا نیازی به مراجعه جدید برای تعویص دفتر ندارند، اما ما همچنان شاهد حضور در دفاتر پیشخوان برای تمدید وتعویض دفترهستیم که نیاز به کمک رسانه‌ها برای اعتمادمردمی جهت پذیرفتن این مسئله داریم.

او با اشاره به اینکه دربرخی شهر‌هایی که قبل ازاین تعویض وتمدید دفاتربیمه غیرحضوری امکان پذیربود گفت: با وجود این مسئله روزانه ۱۰ نفربیشتر درخواست خدمات غیرحضوری ندارند ونهایتا ۴۰۰ نفر درماه بیشتر درخواست نداشته اند.

جعفری گفت: حتی قانون المثنی دربیمه سلامت که قبلا یک ماه بیمه شده رابرای گم شدن دفترچه جریمه می‌کرد روی هوا است وبه نظر می‌رسد شرایط به نفع بیماران درحال تغییر است.

او با تاکید برتاثیر بالای کرونا بر فعالیت‌ها وخدمات بیمه‌ای اظهارداشت: کرونا بروکراسی‌های دست وپاگیری که برای خدمات بیمه‌ای وجود داشت را حذف کرد و شرایط اجرای خیلی برنامه‌ها تسریع شد.

دبیر پروژه نسخه الکترونیک کشور به وضعیت اجرای این طرح درکشور اشاره کرد وگفت:خوشبختانه در سطح کشور ۹ هزار مطب خصوصی از ۱۷ هزارمطب به سامانه نسخه نویسی الکترونیک مجهزشده اند.

جعفری افزود: خوشبختانه در ۴۰۰ شهرستان کشور طرح درحال اجرا است و بیش از ۵۰ درصد مطب‌های کشور به سامانه وصل شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: تلاش شده کارسرعت داده شود وقطعا درهفته دولت آماربالاتری خواهیم داشت چرا که ماه تیر ومرداد قطعا سرعت اتصال به طرح بیشترمی شود.

دبیرپروژه نسخه نویسی الکترونیک کشور بیان کرد: در کرمان و کردستان نسخه نویسی الکترونیک به شکل ۱۰۰ درصدی اجرا شده وبرای تجلیل از تلاش‌های سیستم درمانی شان پرداخت مطالبات داروخانه‌ها بروز شده درحالی که دربقیه استان‌ها ۵ ماه عقب هستند.

جعفری اظهار داشت: تقریبا ۱۰۰ درصد نسخ الکترونیک ازکرمان است درنتیجه ۱۰۰ درصد مطالبات نیزپرداخت شده است که اگرهمین حرکت درکرمان حفظ شود ما پرداخت‌ها را بروز می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به تشویق برای مراجعه غیرحضوری مردم به دفاتر بیمه‌ای گفت: بیمه شده‌ها برای اطلاع از وضعیت بیمه‌ای خود می‌تواند با شماره گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع ارتباط بگیرند.

او تصریح کرد: سال ۹۹ آمارمراجعه به مراکز درمانی به شدت کاهش پیداکرده وبه عبارتی ۴۰ درصد مراجعات در ۳ ماه اول سال دربخش بستری و سرپایی نسبت به سه ماهه سال قبل کاهش داشته است.

جعفری بیان کرد: بیماران واقعی نیازمند پزشک به تازگی مراجعات خود به مراکز درمانی را آغاز کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود:نظرسنجی درحال انجام است تا علت کاهش مراجعات به شکل واقعی مشخص شود.

او افزود: دوران پس از کرونا باید بررسی شود که ویروس کرونا چه ثمراتی برای جامعه ما داشته است، درحال حاضر آنچه مشخص است اینکه بهداشت فردی بیشتر شده و آلودگی‌هایی که بعضا در زندگی دیده نمی‌شد کاهش یافته است.

جعفری همچنین بیان داشت:درباره درمان بیماران خاص و صعب العلاج حمایت بیمه سلامت استان کرمان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است.

او تصریح کرد: پرهزینه‌ترین بیماران بیمه‌ای را ماهانه ردیابی وحتی ویزیت درمنزل داریم تاضمن بررسی وضعیت بیماری‌ها جلوی فروش احتمالی دارو در بازار گرفته شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار