معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مقدمات سند آمایش آموزش عالی در حال انجام است و در سال ۹۹ وارد فاز عملیاتی می‌شود.

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای سند آمایش آموزش عالی و حذف رشته‌هایی که به میرایی رسیده اند، گفت: اجرای سند آمایش آموزش عالی مراحل خاصی دارد. این سند در حال اجرا بوده و مقدمات آن در حال انجام است و در سال ۹۹ وارد فاز عملیاتی می‌شود.

خاکی‌صدیق در ادامه با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم از مهر ماه ۹۹ رشته‌هایی که به میرایی رسیده اند حذف می‌شوند، ادامه داد: این امر موضوعی است که دانشگاه‌ها خودشان آن را دنبال می‌کنند و برخی از آن‌ها به صورت پویا رشته‌هایی را حذف می‌کنند و رشته‌های جدید را جایگزین آن می‌کنند.

حذف رشته‌هایی که به میرایی رسیده‌اند برای مهر ماه امکان پذیر نیست

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: اینکه سند آمایش آموزش عالی مطابق با حذف رشته‌هایی که به میرانی رسیده‌اند برای مهر ماه وارد فاز عملیاتی شود امکان پذیر نیست.

خاکی صدیق اظهار کرد: در طرح کاهش مراکز آموزش عالی تعداد دانشگاه ها از ۸۸ به حدود ۴۴ دانشگاه کاهش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، منصور غلامی، وزیر علوم نیز به تازگی درباره سند آمایش آموزش عالی گفته است، براساس گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بحث توجه به مهارت دانش‌آموختگان و اشتغال‌پذیری موضوعی بسیار مهم و قابل توجه است.

یکی از موضوعاتی که درحال حاضر به‌صورت جدی در حال پیگیری است، آمایش آموزش عالی است که این امر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ۲ سال گذشته شکل گرفته و طرح آن برای اجرا آماده شده است که مشتمل بر مأموریت‌گرایی، کیفی‌سازی و شبکه‌سازی واحد‌های کوچک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.