منبع نظامی یمن اعلام کرد نیرو‌های انصارالله ضمن پیشروی به سوی موضعی راهبردی در غرب مأرب، یکی از فرماندهان ارشد دولت مستعفی را به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، یک منبع امنیتی یمنی، امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از پیشروی نیرو‌های انصارالله در منطقه راهبردی «الکساره» در جبهه صراوح در غرب مأرب واقع در شمال شرق یمن خبر داد.

این منبع گفت: نیرو‌های انصارالله با پشتیبانی موشکی-توپخانه‌ای عملیات گسترده‌ای علیه نیرو‌های دولت مستعفی یمن در موضع راهبردی الکساره در صراوح داشته و در این جبهه پیشروی کردند.

منبع مذکور افزود: در این عملیات «ناجی بن علی حنشل» رئیس عملیات منطقه نظامی ۳ ارتش دولت مستعفی، به همراه سه نفر از همراهانش به دست نیرو‌های انصارالله به هلاکت رسیده و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع گفت: سیطره انصارالله بر منطقه‌ای راهبردی در شمال «جبل هیلان» مشرف بر شهر مأرب که تنها چند کیلومتر از جاده «مأرب به صنعاء» فاصله دارد، این امکان را فراهم می‌آورد که نیرو‌های انصارالله بتوانند راه ارسال تدارکات نیرو‌های دولت مستعفی از شهر مأرب به مناطق «الجدعان، مجزر و انحاء» را در «نهم» در شرق صنعاء قطع کنند.

پیش از این نیز نیرو‌های سعودی از مناطق نظامی در اطراف منطقه «حدیبو» خارج شدند و آن را به شبه نظامیان طرفدار دولت انتقالی یمن سپردند.

بنا بر اعلام الجزیره، افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی یمن که مورد حمایت امارات متحده عربی هستند، منطقه حدیبو (در جزیره سقطرا یمن) را به دلیل آمادگی برای حمله به آن محاصره کرده‌اند.

سید عبدالملک بدرالدین، دبیرکل انصارالله یمن پیش از این در سخنرانی به مناسبت سالروز «فریاد بر سر مستکبران» بر ادامه مقاومت ملت یمن و پاسخ سخت به جنایات آل سعود تاکید کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۳۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
مبارزان غیور یمن با اتکال و توکل به الله به پیشروی ادامه بدهید که خداوند در کتابش قرآن کریم به نیروهای مجاهد فی سبیل الله و حزب الله وعده پیروزی و نصرت حتمی را داده است والله لا یخلف المیعاد.......................
آخرین اخبار