مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: یک گور کشف شده در محوطه پیش از تاریخ سگزآباد متعلق به عصرآهن در موزه شهر قزوین به نمایش در می‌آید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: محوطه قره تپه سگزآباد یکی از سه محوطه مهم دشت قزوین است که توسط گروه باستان شناسی دانشگاه تهران مورد کاوش قرار گرفته و بر اساس آخرین یافته‌ها، استقرار در این محوطه تاریخی بین ۵۰۰ تا ۲۲۰۰ پیش از میلاد را در بر می‌گیرد.

خزائلی افزود: در سال ۱۳۹۵ با اجرای پروژه عرصه و حریم قره تپه سگزآباد، در کاوش‌های این محوطه به سرپرستی دکتر مصطفی ده پهلوان شواهدی از یک گورستان وسیع پیرامون این محوطه به دست آمد که به عصر آهن دو و سه تعلق دارد.

وی افزود: در این گورستان اسکلت بانویی در حدود ۵۰ ساله به چشم می‌خورد که بصورت چمباتمه‌ای دفن شده است و اشیا تدفینی همراه جسد بیانگر قدمت سه هزارساله آن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: این گور باستانی همزمان با آئین رونمایی از ۴۰ قطعه لوح هخامنشی در روز پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ با حضور مسئولان کشوری و استانی در موزه شهر قزوین رونمایی و در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار