متصدیان ۸۵ واحد گردشگری استان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت نام کرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: این تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا در تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی گردشگری، خانه مسافرها، مجتمع‌های خدمات رفاهی، واحد‌های پذیرایی بین‌راهی و دیگر تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری در نظر گرفته شده است که به ازای افراد بیمه‌پرداز شاغل در این واحد‌ها پرداخت می‌شود.

علیرضا خزائلی افزود: به ازای هر فرد بیمه شده در تاسیسات گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

او اضافه کرد: با توجه به خسارات وارد شده به حوزه صنایع‌دستی کارگاه‌های گروهی و انفرادی صنایع‌دستی هم مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی استان گفت: امکان پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که افراد شاغل در آن‌ها بیمه‌پرداز تامین اجتماعی نیستند، وجود ندارد و پیگیری‌های لازم درباره امکان استفاده این واحد‌ها از تسهیلات در حال انجام است.

او اضافه کرد: ۳۱ خرداد آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا است و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

استان قزوین دارای ٢٤٢ تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار