سخنگوی تشکیلات خودگردان تأکید کرد اگر رژیم صهیونیستی طرح الحاق کرانه باختری را عملی کند، تنها قربانی آن فلسطین نخواهند بود و همه بهای آن را خواهند پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر با طرح الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام مخالفت کرد.

وی گفت: در صورتی که اسرائیل طرح الحاق را اجرایی کند فلسطین تصمیمات مهم و جدی اتخاذ خواهد کرد. همگان بهای این تصمیم ظالمانه اسرائیل را خواهند داد و ما تنها قربانی آن نخواهیم بود.

ابوردینه افزود: جشنواره ملی در شهر اریحا، شرق کرانه باختری که برای مخالفت با طرح الحاق برگزار شده این پیام را به اسرائیل و آمریکا داد که تلاش برای الحاق کرانه باختری هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند. ما برای به شکست کشاندن تمام طرح‌ها چه درباره سیاست الحاق و چه طرح‌های دونالد ترامپ گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

دوشنبه هزاران فلسطینی در تجمع شهر اریحا برای مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری شرکت کردند. در این تجمع سفرا و نمایندگان کشور‌های عربی و اروپایی و شخصیت‌های رسمی حضور داشتند.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

طبق طرحی که رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.

بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

این طرح تاکنون موجی از مخالفت‌ها را هم در میان کشور‌های عربی و اروپایی و هم در داخل کشور اصلی طراح معامله قرن به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار