معاون کل وزیر بهداشت گفت: پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی مبتلایان به کرونا با شیب کند، ولی مستمر در خراسان رضوی تا دو ماه آینده ادامه داشته باشد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا تا دو ماه آینده در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با تدابیر استاندار، فرمانداران، آستان قدس رضوی، روحانیت، بسیج، سپاه و نهاد‌های مردمی بعنوان یکی از استان‌های موفق در کنترل بیماری کووید ۱۹بوده است.

او افزود: ظرفیت بیمارستانی ما نسبت به وضعیت قبل بیشتر شده، ولی از هفته قبل روند افزایشی مبتلایان در استان شروع شده است.
 

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیر اعتقاد عملی مردم به رعایت بهداشت کرونا


معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: شعار ما رونق اقتصادی با حداکثر ممکن و تجمع و اجتماع با حداقل است و مردم باید سفر‌های داخل استان و خارج استان به حداقل برسانند.
 

در هر مراسم عروسی بین ۴۰ تا ۱۲۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شوند


حریرچی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های رمضان، محرم و صفر مراسم های عروسی تعطیل است، مردم در فاصله این ایام در سال‌های قبل مراسمات خود را برگزار می‌کردند، ولی امسال با شیوع این بیماری شرایط متفاوت است، بطوریکه در هر مراسم عروسی و ترحیم بین ۴۰ الی۱۲۰نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

او با بیان اینکه اقتصاد استان به گردشگری زیارتی و سیاحتی وابسته است، تصریح کرد: سلامت مردم برای ما اولویت و نظام است بطوریکه متاسفانه در همه استان‌های کشور اعتماد و باور داشت مردم نسبت به بیماری کرونا به شکل قابل توجه‌ای کاهش پیدا کرده است، بطوریکه رفتار‌های بهداشتی مردم و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیمارستان امام حسین (ع) از نیاز‌های ضروری مردم است و امیدواریم وزارت مسکن و شهرسازی تا شهریور ماه این بیمارستان را تحویل دهد، زیرا تجهیزات آن خریداری شده و آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.