مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان قاچاق کالا را هجمه شدید دشمن علیه هویت و نظام اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان یکی از اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان در این جلسه اظهار کرد: قاچاق کالا از مشکلات و معضلات اصلی کشور است که در فضای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور مشکل‌آفرین است و با خروج به ناحق ارز کشور، افزایش تورم، افزایش بیکاری و عدم فروش تولیدات داخلی شاهد هجمه شدیدی علیه هویت و نظام انقلاب اسلامی هستیم.

او با اشاره به اینکه گرچه واردات و صادرات در چهارچوب معینی در هر کشوری برقرار است، اما استفاده از تولیدات داخلی و کاهش واردات باید مورد توجه باشد، افزود: امسال سال جهش تولید است و بی‌شک جهش و رونق تولید نیاز به گفتمان‌سازی جدی دارد.

عبدالملکی لازمه تحقق جهش تولید را تکیه بر توان داخل کشور دانست و بیان کرد: هر سیستمی که به درون و ظرفیت‌های داخلی خود تکیه کند موفق خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: باید فرمایشات رهبری در زمینه جهش تولید و سیاست‌های داخلی را نهادینه کنیم و در این راستا رسانه‌ها نقش بزرگی برعهده دارند و باید فرهنگسازی کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه تنها یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند برای مقابله با قاچاق کالا اقدامی انجام دهد، اعلام کرد: نیاز است همه ارگان‌ها برای مقابله با این معضل تلاش کنند و همکاری داشته باشند چرا که آثار زیانبار قاچاق، کشور و نسل ما را در برمی‌گیرد.

او اضافه کرد: باید تولیدکنندگان و کارآفرینان را تشویق و اجناس داخلی را تبلیغ کنیم تا مردم رغبت لازم برای خرید این کالا‌ها را داشته باشند.

عبدالملکی استفاده از ظرفیت صدا و سیما، انعکاس مشکلات تولیدکنندگان و معرفی کالا‌های داخلی را اقدامی ارزشمند برای تحقق شعار سال و مقابله با قاچاق کالا دانست و بیان کرد: صدا و سیما در این راستا آماده همکاری با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.