معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان گفت: روزانه ۷۰۰ تست کرونا در کردستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان با بیان اینکه این استان جز ۱۰ استان اول اخذ تست کرونا در کشور است افزود: تعداد این تست‌ها در هر روز حدود ۷۰۰ مورد است.

قادری یادآور شد: تامین کیت تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا هم اکنون یکی از چالش‌های پیش روی حوزه درمان کشور بوده که بر حسب جمعیت استان‌ها این کیت‌ها در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

او از افزایش تعداد استفاده کنندگان از ماسک در سطح شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: هم اکنون طبق مشاهدات عینی ۷۰ درصد مردم سنندج در بیرون از خانه از ماسک استفاده می‌کنند.

قادری گفت: شهر سنندج نیز با ۴۰ درصد کمترین میزان مشارکت در غربالگری را دارند که مهمترین علت آن عدم پاسخگویی مردم به شماره تماس ستاد مبارزه با کرونا است.

او با بیان اینکه عدم پاسخگویی مردم به این شماره به این دلیل است که فکر می‌کنند جز شماره‌های تبلیغاتی است یادآور شد: میزان غربالگری در شهر‌های دیگر استان بسیار بالاتر از این میزان است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت تا ظهر دوشنبه ۲ تیر ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.