رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: مرمت و بازپیرایی بقعه قاضی میر جعفر شهرستان بافق با اعتباری بیش از ۷۰ میلیون ریال آغاز شد.

مرمت بقعه قاضی میر جعفر بافقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: مرمت بقعه تاریخی  قاضی میر جعفر که در سال‌های گذشته با مصالح ناهمگون و نامناسب نماسازی شده بود با مشارکت هیئت امنای این بقعه و اداره میراث فرهنگی انجام می‌شود.

او هدف از اجرای این عملیات را مرمت، استحکام بخشی و مناسب سازی فضای داخلی بقعه بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود مرمت این بنای تاریخی تا هفته سوم تیرماه پایان یابد.

رنجبر ادامه داد: پس از مرمت، فضای داخلی بقعه با کارکرد سنتی و مناسب مورد استفاده زائران واقع می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با بیان اینکه این عملیات حدود ۷۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: جمع آوری نمای سرامیکی فرسوده داخل بقعه خشتی، زیر بندی و استحکام بخشی، رفع آسیب‌های فیزیکی و آجر کاری نمای سنتی و گچ کاری داخل بقعه  از عملیات اجرایی این بقعه است.

او گفت: تپه‌های قاضی میر جعفر در شرق شهرستان بافق با شماره ثبت ۲۸۶۸ در فهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده و قدمت بقعه به دوره پهلوی اول باز می گردد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.