بخشدار مرکزی بافق گفت: با احیا قنات روستای سعید آباد از توابع دهستان‌های سبزدشت شهرستان بافق مشکل کم آبی و کشاورزی و اشتغال مردم منطقه رفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، داوود پور امینی، بخشدار مرکزی شهرستان بافق در حاشیه بازدید از روستا‌های سبزدشت شهرستان، گفت: با توجه به برآورد و بررسی‌های انجام شده با هزینه دو میلیارد ریالی بحث توسعه و احیای قنات در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

او افزود: حدود یکسال پیش بحث مطالعات و پیگیری‌های اولیه این طرح شروع و در حال حاضر هم بحث انتقال آب از فاصله حدود بیش از ۶۰۰متر از قنات به استخر و مزارع به نتیجه رسید.

بخشدار مرکزی بافق ادامه داد: درطول ۱۰ سال گذشته به علت کم آبی‌ها در روستای سعید آباد، کشاورزی رو به نابودی و روستا خالی از سکنه و به صورت متروکه شده بود.

پور امینی افزود: با پیگیری‌های مردم و شورای روستای همجوار روستای نور آباد برنامه احیای قنات این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

او تصریح کرد: امید است با احیای این قنات و همت کشاورزان، زمینه اشتغال جوانان فراهم شود و بازگشت جمعیت به روستا را داشته باشیم.

بخشدار مرکزی بافق گفت: به سازی صورت گرفته و تامین ظرفیت مناسب آب برای این روستا، کشاورزان با تغییر نوع کشاورزی، کشت محصولات کم آب خواه و پرورش ماهی‌های سرد آبی در مهرماه سال جاری می‌تواند زمینه ساز تولید و بازگشت رونق و آبادی به روستا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار