نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر موفق شدند از شمال استان البیضاء وارد جنوب استان مارب شوند و گام بلندی را برای تامین امنیت دروازه جنوب شرق پایتخت بردارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های ارتش، رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله و قبایل یمنی پس از خاموش کردن آتش فتنه یاسر العواضی  در شمال استان البیضاء، عملیات را علیه عناصر تحت فرمان ائتلاف سعودی ادامه دادند.

رزمندگان یمنی فقط به پاکسازی قسمت‌هایی از مناطق اشغالی در شمال بخش «الردمان» و محاصره منزل «العواضی» اکتفا نکردند و حملات علیه عناصر مزدور سعودی را به نزدیکی مناطق مرزی مشترک با جنوب استان مارب کشاندند.

به گفته یک منبع میدانی، نیرو‌های یمنی با کمک برخی از قبایل در جریان عملیات در شمال بخش «الردمان» موفق شدند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و مناطق «رواف و نقعه الاغول» را به همراه سد «رواف» از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

جزئیاتی از تحولات میدانی یمن پس از شکست فتنه «یاسر العواضی» + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که مناطق «رواف و نقعه الاغول» آخرین پایگاه‌های در اشغال نیرو‌های «یاسر العواضی» به شمار می‌آمدند، گفت: نیرو‌های یمنی با پاکسازی این مناطق در شمال استان البیضاء وارد جنوب استان مارب شدند.

این منبع میدانی که تحولات را در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب از نزدیک دنبال می‌کند، افزود: رزمندگان یمنی در ادامه عملیات جدیدی را از منطقه «نقعه الاغوال» و سد «رواف» علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی در جنوب استان مارب ترتیب دادند.


بیشتر بخوانید: آخرین تحولات میدانی لیبی پس از ۷۰ روز درگیری/ زور آزمایی ترکیه با امارات و عربستان با پاکسازی استان‌های «زواره، الزاویه و العزیزیه» + نقشه میدانی و عکس


بر اساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، رزمندگان یمنی از مرز‌های شمالی استان البیضاء عبور کردند و وارد بخش «ماهلیه» در جنوب استان مارب شدند و توانستند کوه‌های «الفالق و الدومانی» را نیز پاکسازی کنند.

جزئیاتی از تحولات میدانی یمن پس از شکست فتنه «یاسر العواضی» + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، در ادامه، درگیری‌ها به مناطق «مسعوده، باطن و...» کشیده شد و در نهایت باز هم این نیرو‌های یمنی بودند که موفق در میدان ظاهر شدند و این مناطق را از اشغال خارج کردند و با دور زدن نیرو‌های ائتلاف به ورودی منطقه «سوق قانیه» در شمال استان البیضاء رسیدند.

رزمندگان یمنی بعد از تثبیت مواضع خود در مناطق ذکر شده، به سمت مناطق شرقی و جنوب شرقی کوه «الفالق» پیشروی کردند و در نهایت موفق شدند منطقه راهبردی «سوق قانیه» را نیز به کنترل خود درآورده و شورشیان را از منطقه بیرون کنند.

با آزادسازی منطقه «سوق قانیه» در شمال استان البیضاء، تمام مناطق جنوبی از جمله «العلیا، العشه، القفره، حوران، العر و...» به صورت دومینوار آزاد شد و قسمتی از بخش «ماهلیه» و بخش ردمان به طور کامل امن گردید.

در حال حاضر، درگیری‌ها به شدت در اطراف منطقه «سوق قانیه» و مناطق شمالی کوه‌های «الفالق و الدومانی» این محور در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شوند، اما رزمندگان یمنی دست برتر را دارند و روند تحولات میدانی نشان می‌دهد به زودی این مناطق از اشغال خارج و به طور کامل پاکسازی می‌شوند.

جزئیاتی از تحولات میدانی یمن پس از شکست فتنه «یاسر العواضی» + نقشه میدانی و عکس

اعلام الحربی

همزمان با پیشروی نیرو‌های یمنی در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب، ائتلاف سعودی نیرو‌های کمکی را به همراه تجهیزات جدید به منطقه انتقال داده و در تلاش است مناطق تازه آزاد شده را دوباره به اشغال دربیاورد.

ده‌ها تن از نیرو‌های ائتلاف سعودی در جریان درگیری‌ها در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب از پای درآمدند؛ در لیست کشته شدگان نام تعدادی از نیرو‌های ویژه ائتلاف از جمله «صالح عمر سلمانی، علی عبدالله قاسم السوادی، محمد الجهمی و...» دیده می‌شوند.

یگان موشکی و توپخانه‌ای جبهه مقاومت انصارالله نیز همزمان با درگیری ها، مواضع نیرو‌های ائتلاف سعودی را در منطقه «الکنب» در نزدیکی منطقه «قانیه» هدف قرار داد و خسارت‌هایی را به آنان وارد آورد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.