رزم مقدماتی سربازان نخبه کشوری در آموزشگاه شهید مدرس کرج/سربازان غربالگری می شوند

دوره هفتاد و هشتم آموزش رزم مقدماتی سربازان نخبه کشوری در آموزشگاه شهید مدرس کرج با حضور رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار احمد وحیدی، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی کشور در دوره هفتاد و هشتم آموزش رزم مقدماتی سربازان نخبه کشوری در آموزشگاه شهید مدرس کرج، گفت: هدف ما توجه به رشد علمی به طور عملی است و به دنبال كاربردی كردن مباحث علمی در حوزه های عمرانی به کمک نخبگان علمی کشوری هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی کشور افزود: روند اعتماد و اتكا سازی، امید به آینده و وضعیت شغلی و ایجاد وضعیت جدید اجتماعی، لزوم علمی-پژوهشی بودن محیط و... از جمله برنامه های ما است.

سردار وحیدی گفت: ماموریت ما تربیت نسل آینده انقلابی است و در این راستا فرصت سازی برای تفكر مبتنی بر دانش، بروز خلاقیت های علمی و جهشی در بسترهای مختلف و ایجاد امكان مرجعیت علمی از جمله وظایف ما است.

سرهنگ رضایی خواه، فرمانده آموزشگاه نظامی شهید مدرس کرج نیز گفت: سربازان نقش مهمی در بنیه و توان دفاعی کشور دارند و در این روزها که تمام ارکان کشور در حال تامین امنیت جانی و سلامت شهروندان هستند نقش سربازان نیز غیرقابل کتمان است.

فرمانده آموزشگاه نظامی شهید مدرس کرج  افزود: در بسیاری از اقدامات که برای مقابله با کرونا انجام شده سربازان حضور پررنگی داشتند؛ مواردی نظیر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی معابر، تامین امنیت و... جزو این موارد است. به همین دلیل نیز لازم بود سربازان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سربازی اعزام شوند.

رضایی خواه گفت: متوجه نگرانی خانواده‌ها هستیم، اما این اطمینان را می‌دهیم که ما نیز نگران سلامت این عزیزان هستیم و تمام تلاش‌مان را برای مراقبت از آنان انجام داده‌ایم و سربازان هنگام اعزام در چندین مرحله غربالگری می‌شوند.

او افزود: نخستین مرحله غربالگری سربازان در پایگاه‌های بهداشت است، طبق هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت از مشمولان خواسته می‌شود که چند روز قبل از اعزام به پایگاه‌های بهداشت منطقه خود رفته و وضعیت سلامتی آنها چک شود. در صورتی که پایگاه بهداشت وضعیت آن  ها را مشکوک تشخیص دهد به سربازی اعزام نخواهند شد تا درمان شوند.

انتهای پیام  / ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.