فرماندار شهرستان اسکو گفت:دهمین جشنواره گل محمدی دامنه‌های سهند امسال خلاقانه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رضی منش فرماندار شهرستان اسکو گفت:با توجه به اقتضاعات کرونا دهمین جشنواره گل محمدی دامنه‌های سهند امسال بصورت خلاقانه از جمله مسابقه عکاسی با موضوع زیبایی‌های گل محمدی، فراخوان مقاله، نشست با سرمایه گذاران و برگزاری نمایشگاه عرضه گل محمدی دامنه‌های سهند در تبریز و تجلیل از فعالان نمونه در حوزه گل محمدی خواهد بود.

او افزود:شهرستان اسکو با سطح زیر کشت ۷۰۰ هکتار و تولید ۲۲۰۰ تن در هکتار، رتبه نخست استانی را در تولید این محصول دارا می‌باشد.

رضی منش گفت:تولید گل سرخ از محور‌های اقتصادی شهرستان اسکو بشمار رفته و استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی آن می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه موثر باشد.

او گفت: تولید سه تا چهار تن در هکتار گل سرخ در این شهرستان مقرون به صرفه نبوده و باید با اصلاح ژنتیکی این باغات تولید گل سرخ در هکتار را افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان اسکو افزایش سطح زیرکشت گلستان‌های شهرستان، دانش بنیان کردن این محصول و فراوری آن و ایجاد ارزش افزوده را از جمله برنامه‌های توسعه برنامه ششم در این شهرستان برشمرد.

او ثبت ملی جشنواره گل محمدی دامنه‌های سهند در فهرست آثار معنوی کشور را از دیگر اهداف دهمین جشنواره گل سرخ در شهرستان اسکو برشمرد و افزود:یکی دیگر از محور‌های این جشنواره شناساندت ظرفیت‌های گل سرخ محمدی در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار