مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: این روز‌ها با افزایش دمای هوا شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق در استان اردبیل هستیم.

حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: برای مشترکین خانگی تا حدود ۲۰۰ کیلوات ساعت قیمت برق به صورت ۵۰ تا ۶۰ تومان محاسبه می‌شود، اما با افزایش هر ۱۰۰ کیلوات ساعت برق قیمت برق به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: مشترکینی که مصرف برق آن‌ها زیاد است در واقع قیمت برق آن‌ها ۲ برابر حساب می‌شود که در این راستا برخی مشترکین خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری استان با کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق از تخفیفات ویژه‌ای نیز برخورد دار شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه به طور متوسط هر سال ۶ درصد میزان مصرف برق در استان اردبیل افزایش می‌یابد، گفت: مصرف‌کنندگان باید با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف شرکت توزیع برق استان را در ارائه خدمات مطلوب‌تر و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته یاری کنند.

قدیمی ادامه‌ داد: در کل سال در مجموع ۳۰۰ ساعت از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه زمان اوج پیک بار در استان اردبیل می‌باشد و برای همین شرکت توزیع برق اقدام به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در این بازه زمانی کرده تا مشترکین مشکلاتی مانند خاموشی برق نداشته باشند.

او افزود: از جمله اقداماتی که به اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن کمک می‌کند استفاده از سیستم روشنایی با بازده بالا، بکارگیری تجهیزات خانگی و ساختمانی با بازده بالا، بکارگیری کابل‌ها با تلفات کمتر و بکارگیری موتور‌های الکتریکی و تجهیزات با بازده بالا می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.