مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:شهدا برترین مبلغان کلام حق هستند و ما باید خیلی هنرمند باشیم که بتوانیم مسیر آن‌ها را روایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی دراجلاسیه شهرستانی کنگره ملی تبلیغ درشهرستان هریس گفت: شهدا برترین مبلغان کلام حق هستند و ما باید خیلی هنرمند باشیم که بتوانیم مسیر آن‌ها را روایت کنیم. سررشته تبلیغ باید دست روحانیت باشد، ما خادم امر تبلیغ هستیم. ما خادم مبلغین اسلام ناب هستیم، اما هر متدینی باید مبلغ اسلام باشد. مداح، هنرمند، نویسنده همگی باید مبلغ اسلام باشند.

حجت الاسلام شعبانی  گفت:تبلیغ فقط رساندن صدا به یک گوش نیست. بلکه باید کلام الهی به دل و عقول برسد. جامعه ما جامعه با هویتی است و ما مردم خیلی خوبی داریم. اگر کار تبلیغی  را درست انجام دهیم و پیام را درست منتقل کنیم فتوحات بزرگی را در پی خواهیم داشت.

او افزود: تبلیغات اسلامی استان با تمامی ظرفیت‌های موجود جهت اشاعه فرهنگ و دین از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

شعبانی گفت: نقش اصلی تحول فرهنگ بر عهده مردم است و سازمان تبلیغات اسلامی قصد دارد تا با شناسایی، تقویت و شبکه‌سازی هسته‌های حوزه تبلیغ، زمینه را برای مردمی‌سازی تبلیغ هموارتر سازد و همایش گام دوم تبلیغ، شروع، پیگیری و تحقق این مأموریت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به نقش مهمی که روحانیون در تبلیغ دین دارند لازم است با سعه صدر با مردم و بخصوص نسل جوان ارتباط سازنده داشته باشند و به لطف خدا مسئله تبلیغ به جایی رسیده است که حتی در قشر دانشجویی نیز اتفاقاتی را در کل کشور رقم زده و جریان ساز شده و توانسته تحول فرهنگی ایجاد کند.

او افزود: در بحث راهیان نور اساس و محور کار دانشجویان انقلابی هستند و رهبر معظم انقلاب مقرر کردند این برنامه راهیان نور بعنوان برنامه ثابت در بحث فرهنگی تبلیغ ادامه داشته باشد چرا که می‌تواند تحول فرهنگی و اجتماعی در جامعه به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام شعبانی افزود: بحث تبلیغ اجتماعی و حضور در گره گشایی از مشکلات مردم یکی از بهترین عرصه‌های تبلیغ اجتماعی و از دغدغه‌های اصلی ریاست محترم سازمان تبلیغات است و سعی داریم آن را در جامعه نهادینه کنیم.

در پایان مراسم از تعدادی از فعالین تبلیغ در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی درسطح شهرستان هریس تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.