به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن ثابت از جمله مواردی است که در تمام خانهها وجود داشته و توسط تمام قشرهای مختلف جامعه مورد استفاده قرار میگیرد، بنابراین هرگونه تغییر و تحول در ارتباط با این موضوع، از اهمیت ویژهای برای عموم مردم برخوردار خواهد بود.
چند روز پیش، با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده توسط شرکت مخابرات ایران، افزایش حق اشتراک تلفنهای ثابت با نظر مثبت حاضرین مجمع و همچنین حمایت فرامرز رستگار دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، همراه شده و در نتیجه این تفاهم نظرها، این اقدام مخابرات با اکثریت آراء تصویب شد.
بیشتر بخوانید
بعد از تصویب افزایش حق اشتراک تلفن ثابت نیز محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخشها، اعم از صوت و دیتا به مدت ۱۵ سال و از سال ۸۴ تاکنون، افزایش نیافته،بیان داشت: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینههای ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان، از جمله مهمترین اولویتهای شرکت مخابرات ایران است. و در آخر نیز انواع نرخهای تعیین شده در این مورد را اعلام کرد و مشخص شد که هزینه اشتراک تلفن ثابت ۴ برابر قیمت پیشین افزایش داشته است.
بیشتر بخوانید
به دنبال افزایش ۴ برابری هزینه حق اشتراک تلفن ثابت، شاهد واکنش بسیاری از مخاطبان به این موضوع بودیم که سؤالات مختلفی را در این زمینه مطرح کرده و پاسخ سؤالات خود و همچنین دلیل این افزایش قیمت ناگهانی و ۴ برابری را خواستار بودند، در نتیجه، بنا بر خواست مخاطبان و به منظور مطرح کردن سؤالات و ابهامات موجود در این زمینه، باشگاه خبرنگاران جوان اقدام به تهیه گزارشی با هدف شفافسازی برخی موارد کرد.
محمدرضا بیدخام مدیرکل روابط بینالملل شرکت مخابرات در پاسخ به این سؤال که مبالغ پرداختی از سوی مردم ناشی از افزایش ۴ برابری هزینه اشتراک تلفن ثابت صرف چه اموری خواهد شد به طور کلی توضیح داد: مبالغ حادث شده از این افزایش قیمت که خود نوعی درآمد به حساب میآید، صرف تجهیز شبکههای مخابراتی، زیرساختهای مخابراتی و توسعه و پشتیبانی خدمات مخابراتی در لایههای مختلف دسترسی و ارتقای تکروشی خواهد شد.
بیدخام به منظور توضیح بیشتر در این زمینه، دسترسی را ارائه سرویسهای بهتر با تنوع و کیفیت بیشتر به مردم یاد کرد و بیان داشت با توجه به وضعیت بازار و بررسی نیازمندیهای مردم، میتوانیم سرویسهای مختلفی را طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهیم، که خب ارائه از این سرویسها نیاز به استفاده از تکنولوژیهای جدید را دارد و قاعدتا از این درآمدی که حاصل خواهد شد در این امور میتوانیم استفاده کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه با گذشت هر سال، فناوریهایی زیادی وارد بازار کار شده و نیاز است بسیاری از برنامههای مورد استفاده نیز به روز شوند گفت: به روز کردن سرویسها و دستگاهها نیاز به صرف هزینه در این زمینه دارند و این کار میتواند تغییراتی در نحوه خدماتدهی به مشترکین، در هر برحه زمانی چه هنگام خریداری و چه بعد از آن ایجاد و ارائه کند.
او همچنین با بیان اینکه ارائه سرویسهای اینترنتی نیز از خدمات ذکر شده مستثنی نمیباشد اضافه کرد: سعی میکنیم کیفیت کار را بالا برده و پشتیبانی بهتری برای مشترکین اینترنت مخابرات، سرویسها و بستههای متنوعتری را برای استفاده به آنان عرضه کنیم پس این امر قطعا افزایش سرعت و کیفیت اینترنت را نیز به همراه خواهد داشت و چه اینترنت ADSL و چه اینترنت VDSL از آن بهرهبر خواهد بود. او همچنین در ارتباط با این موضوع خاطر نشان کرد: افزایش خدماترسانی در این زمینه هم مربوط به مشترکین خانگی و هم مشترکین تجاری میباشد.
محمدرضا بیدخام، در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر چگونگی تأثیر افزایش هزینه اشتراک تلفن ثابت در ایجاد امنیت بیشتر و نحوه حفاظت از اطلاعات مشترکین این شرکت اظهار داشت: قطعا یکی از بخشها در بحث توسعه شبکه، پایداری در شبکههای مخابراتی است که امنیت شبکه و مشترکین را نیز شامل میشود.
او در این باره اضافه کرد: در توسعه شبکههای مخابراتی چند اصل برای ما حائز اهمیت میباشد که یکی از آنها بحث امنیت است و زمانی که قرار است دستگاهی را تهیه و از آن استفاده کنیم قطعا امنیت حاصل از آن برای ما مهم است و سعی میکنیم در خریدها و توسعههایی که صورت خواهد گرفت با خرج مبالغ بیشتر، امنیت بیشتری را در شبکه ایجاد کنیم.
بیشتر بخوانید
در ادامه مصاحبه، با توجه به نظرات مردمی مبنی بر اینکه رایگان بودن هزینههای نصب VDSL برای مشترکین مخابرات ،از دلایلی است که باعث شده هزینه اشتراک تلفن ثابت به یکباره ۴ برابر افزایش یابد، این نظریه را با مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران در میان گذاشته و واقعیت آن را جویا شدیم.
او در ارتباط با این مورد توضیح داد: ارتقای ADSL به VDSL برای مردم رایگان، اما برای ما هزینهبر است، بنابراین ما برای تسریع این امر قطعا درآمد حاصل شده از بخش مذکور را درنحوه سرویسدهی VDSL نیز مصرف خواهد شد و حتما هم در مدت زمان ارائه، و هم در کیفیت انجام کار مؤثر خواهد بود.
در پایان این مصاحبه، به دلیل دریافت پیامهایی از سوی مردم در ارتباط با پرداخت هزینه آبونمان با وجود ممنوع بودن این امر، علت را از مدیرکل روابط عمومی مخابرات سؤال کردیم، در ادامه، محمدرضا بیدخام با اشاره به این حکم داده شده توسط دیوان عدالت در سال گذشته، علاوه بر تکذیب شدید و قوی این موضوع و تأکید بر عدم دریافت هزینه با عنوان آبونمان، از مردم خواست اگر همچنان مبالغ آبونمان پرداخت میکنند با شمارههای ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۰ تماس گرفته و اطلاع دهند، اگر چنین مواردی وجود داشته باشد مبالغ حتما باید به حساب مشترکین عودت داده شود.
بیشتر بخوانید
گزارش از فاطمه کربلایی
انتهای پیام/
این شرکت از اول سهامی بوده و سهامدار آن کسانی هستند که حق اشتراک پرداخته اند ولو یک خط.
چرا سود سهام پرداخت نمیشود؟
چند دهه است که سود سهام پرداخت نکرده اید و مدعی هستید حقاشتراک گران نشده!!!!
وقتی دوسال است قبض صادر نمیکنید و هر مبلغی که مایلید به عنوان هزینه مکالمه دریافت میکنید با چه مدرکی برای اخذ غیر قانونی آبونمان اقدام کنیم؟
چه اموری میشود ودرامد اپراتور ها بطور میانگین هر مشترک تلفن همراه در ماه ۵۰۰۰۰ هزینه میپردازند
جای اینکه با افزایش علم و پیشرف و کمرنگ شدن تلفن ثابت آنها را رایگان کنید 4 برابر هم میکنید. در منازل واقعا چه استفاده ایی دارد این تلفن ثابت؟