بازگشایی زودتر از موعد مدارس در شرایط فعلی نگرانی‌های بسیاری را از حیث تامین زیرساخت‌های لازم برای ورود دانش‌آموزان در این ایام به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع کرونا با وجود تمام نگرانی‌ها و محدودیت‌هایی که ایجاد کرد جنبه‌های مثبتی هم در حداقل در نظام آموزشی به دنبال داشت البته که نباید از چالش‌هایی که روش‌های جدید تدریس داشتند و آموزش‌های نوپای مجازی غافل شد.

تقویم آموزشی پر از تعطیلی مدارس با گسترش کرونا در مسیری پیش رفت که دیگر روز‌های دایر مدارس انگشت شمار شده‌اند و دانش آموزان با توجه به شرایط ناگزیر به خانه نشینی هستند، مهمان ناخوانده منحوس تقریبا از اواخر سال تحصیلی گذشته چرخه فعالیت‌ها را ناقص کرد و به هر ترتیبی که بود پرونده سال تحصیلی قبل بسته شد، اما گویی سال تحصیلی جدید هم بر مبنای شرایط موجود با تداوم شیوع کرونا همراه خواهد بود و بابد شرایط خاصی برای آموزش در نظر گرفته شود.

بازگشایی تابستانه مدارس؛  کرونا تهدید یا فرصت برای جبران تعطیلات متعدد دانش‌آموزان

تغییر اجباری تقویم سال تحصیلی آینده

اواخر خردادماه رئیس جمهور از آغاز زودتر از موعد سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در نیمه شهریور خبر داد و این یعنی تغییر اجباری تقویم آموزشی عمان موضوعی که آموزش و پرورشی‌ها سال‌ها منتظر آن بودند و امسال این موضوع اجرایی شد.

اما این همه ماجرا نیست و شیوع کرونا و نگرانی از ابتلا به آن خانواده‌ها را درگیر کرده است، علاوه بر آن تامین الزامات و زیرساخت‌های لازم موضوع دیگری است که از تامین آن اطمینانی وجود ندارد.

حمید رفیعی معلم و فعال حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره مشکلات و چالش‌های موجود بیان کرد: وضعیت آموزش و پرورش بسیار پیچیده است و به دلیل گستره وسیع آن با جمعیت بسیاری که در گروه سنی حساسی هستند درگیر است از طرفی شیوع کرونا نگرانی‌های بسیاری در این جامعه به وجود آورده است علاوه بر آن برخی تصمیمات در آموزش و پرورش بدون پشتوانه و صرفاً با تکیه بر کنکور سراسری اتخاذ می‌شود، اما این در حالی است که بزرگترین لطمه را در این دوران خاص دانش‌آموزان ابتدایی به ویژه در مناطق محروم با آن مواجه بودند.

او ادامه داد: اشتغال بالای معلم به آموزش دانش آموزان در کلاس‌های چندپایه باعث نگرانی آموزش کامل در اینگونه کلاس‌ها شده است که باید تصمیماتی مناسب اتخاذ شود تا دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی جلوتر دچار مشکل شود.

رفیعی با اشاره به تراکم بالای کلاس‌ها در مدارس شهر‌ها بیان کرد: علاوه بر این موضوع تراکم کلاسی در برخی مناطق به دلیل مشکل سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم بسیار بالاست همچنین در سال جاری استقبال از مدارس غیردولتی کاهش پیدا کرده بنابراین تراکم کلاس‌های دولتی افزایش یافته و سیاست دولت عملاً استفاده از فضای مجازی خواهد بود که برای این موضوع باید پیوست فکری فرهنگی ایجاد شود.

این کارشناس آموزشی با تاکید بر اهمیت تمرکززدایی در آموزش و پرورش و نقش پر رنگ نظارتی آموزش و پرورش گفت: در تعطیلات تابستان و بازگشایی زودتر از موعد، گرمای هوا را داریم که ممکن است در برخی مناطق فعالیت کلاس‌های درس را با مشکل روبرو کند، بنابراین باید به فکر تامین سیستم سرمایشی مناسب باشند می‌شود و باید متناسب با شرایط اقدام کنند.

بازگشایی تابستانه مدارس؛  کرونا تهدید یا فرصت برای جبران تعطیلات متعدد دانش‌آموزان

ضرورت ارزیابی عملکرد معلمان فعال در آموزش مجازی

تعطیلات ناخواسته مدارس در سال تحصیلی گذشته تلنگری بود تا نقاط مغفول مانده آموزش پررنگ شود و یکی از این نقاط نادیده گرفتن آموزش تدریس به معلمان در فضای مجازی است، همین موضوع باعث شد تا بسیاری از معلمان انرژی و زمان بیشتری برای تولید محتوای الکترونیکی را نسبت به آموزش‌های حضوری داشته باشند و گاه در برابر آموزش‌ها مقاومت‌هایی باشد.

رفیعی درباره ضرورت آموزش‌های مجازی و ورود معلمان به این عرصه گفت: در روند آموزش مجازی برخی معلمان هنوز با شاد همراه نیستند، همچنین خودخوان کردن برخی دروس و به روز آوری معلمان یکی دیگر از ضرورت‌های آموزش و پرورش است که باید به آن توجه داشته شود.

این معلم با تاکید بر مدیریت هوشمند علاوه بر فاصله گذاری هوشمند تاکید کرد: باید نظارت بر تدریس معلمان بیشتر شود و سنجش عملکرد معلمی که در آموزش مجازی فعال است با دیگر معلمان تمایز داشته باشد.

رفیعی معتقد است که به منظور کاهش نگرانی خانواده‌ها شیفت دوم مدارس باید بازگردد، کاهش حجم مطالب درسی و حتی استفاده از ظرفیت مساجد به منظور فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله مسائلی است که می‌تواند به کاهش نگرانی ناشی از شیوع بیشتر کرونا کمک کند.

بازگشایی تابستانه مدارس؛  کرونا تهدید یا فرصت برای جبران تعطیلات متعدد دانش‌آموزان

تغییر تقویم آموزشی فرصت یا تهدید؟

موضع تغییر تقویم آموزشی مناقشه‌ای جدی میان مجلس و آموزش و پرورش بوده و سال‌هاست درباره آن صحبت شده است اما هنوز به نتیجه نرسده است و تصمیم امسال ستاد کرونا ناگزیر این تغییر را به مرحله اجرا نزدیک می‌کند.

احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گفت: سال‌هاست تغییر تقویم مورد توجه آموزش و پرورش بوده است و این موضوع میان آموزش و پرورش و مجلس مورد بحث قرار گرفته است حتی  ۳-۴ سناریو پیشنهاد شد به این ترتیب از  تعطیلی در تابستان دو هفته کاسته شود تا جبرانی برای وجود تعطیلات متعدد باشد علاوه بر آن می‌توانیم تعطیلات عید را هم کم کنیم.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ تا  ۱۴ بار زمان بازگشایی تغییر کرده است، اظهار کرد:  آخرین تغییر مربوط به اوایل دهه ۷۰ است که آموزش و پرورش اعلام کرد مدارس از نیمه شهریور ماه بازگشایی شوند، اما بعد از این موضوع تغییر تقویم با نظر مجلس انجام  گرفت و این تغییر اخیر هم با توجه به  اقتضائات امروز تغییر تقویم ضرورت دارد  البته که باید استلزامات لازم در این مورد انجام شود هرچند که تعدد تعطیلات ضرورت بازگشایی مدارس را دوچندان می‌کند. 

عابدینی درباره تعیین تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها تصریح کرد: هنوز در این مورد مصوبه ای نداریم اما در شرایط کلی با توجه به اینکه  ساعت تربیتی مدارس اضافه شده است باید تعطیلی پنج‌شنبه‌ها سامان یابد  تا مصوبه‌ای که تا امروز لغو شده بود بار دیگر احیا شود، ولی هنوز به طور قطعی در این مورد صحبت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۱۳:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام
همه جون بچه هاشون را دوستدارم،، آموزش زوج و فرد کردین، مجازیش کردین، پنجشنبه را تعطیلی را حذف کردین اینا همه درست
سرعت اینترنت را چه کنیم، بسته های گرون اینترنت را چه کنیم،، هنوز بسته را باز میکنی، نیم ساعت بعد پیام میاد شما 80 درصد بسته را استفاده کرده اید،، یعنی رسما سرم دود میکنه،، وقتی میبینم این شگفتی‌ها را
الله اکبر
حداقل یک اینترت سرعت مناسب و هزینه مناسب بدین
ما همون مردم خوب ایرانیم
زمان رأی دادن،، زمان راهپیمایی،، من در هر صورت هوای کشورم را دارم،،بعضی بعضی از مسئولین که فک نکنم اصلا براشون جون ما اهمیتی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
کلا پانزده روز زودتره اونم به جای شش ماهی که معلم ها نرفتن کلاس
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۳:۵۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
میخوام بدونم ۲هفته زودتر باز شدن مدارس چ تاثیر شگفت انگیزی میتونه داشته باش آدم حیران این فکرای ناب میش اکثر مدارس پنکه ندارن چ برس ب کولر و اینکه قرار ۳روز در هفته بچه ها برن مدرسه ۳روزم تو خونه از طریق برنامه ی شاد آقای مسئول گرامی روز ب روز گرونی فقط گرونی مردم ندارن زندگی شون بچرخونن از کجا بیارن بسته اینترنت بخرن همش ب فکر خودتون نباشین ی خورده ب فکر این مردم بیچاره باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
برای خودتون رو هوا یه چیزی میگین
مثلا میخواین یه چیزی گفته باشین
خواب بزار ببینیم تو شهریور کرونا چطوریه
Iran (Islamic Republic of)
دریا و باران
۲۲:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
به هر کاری به عاقبت آن بیندیشید. من بعنوان یه پیشکسوت فرهنگی اعلام میکنم شما را بخدا با باز گشایی مدارس دامن به انتشار همه گیری این ویروس منحوس کرونا نزنید، ای مسئول محترم، فردای قیامت بایستی جوابگوی خانواده های دانش آموزان باشید .چرا این بچه های معصوم که سرمایه ی کشورمون هستند با این تصمیمات غلط ، میخواهید به دام ویروس کرونا بندازید.منطقی فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من به عنوان یه پیشکسوت فرهنگی میگم جون آدم بهتر از درسشه. پس بیاییم همین روش آموزش مجازی را بهتر و به نحو مطلوب تقویت کنیم زیرا بعضی از دانش آموزان از خانواده هایی میان سر کلاس که خودشون یا قربانی این ویروس کرونایند یا درگیر این ویروس . بیایید عاقلانه بیندیشیم با توجه به همه گیری این ویروس منحوس، به هر کاری به عاقبت آن بیندیشیم
Iran (Islamic Republic of)
Amir mohamad
۲۲:۰۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من نرم مدرسه کل آیندم تباه میشه. برم مدرسه که دیگه کرونا نمیزاره آینده ای بمونه که تباه شه. شما بگو چیکا کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چرا نمیفهمین بچه ۷ و ۸ ساله چطوری میتونه تمام مدت کلاس ماسک بزنه.مدارس را مجازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اگه شما بچه رو نترسونی و بهش آموزش بدی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
در این هوای گرم چطوری بچه ها در مدرسه ماسک و دستکش استفاده کنند.خدا ازتون نگذره از بس بیفکرین.کلاسها را از همان روز اول مجازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اصلا ببینید کرونا چی میشه بعد نظر بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اقای محترم بچه دبستانی چی ازپروتکل سر درمیاره اقای محترم خودتون رومسخره کنید بااین شرایط مگر ازجون بچهامون سیرشدیم شمافقط تو حرف زدن زرنگ هیچ وقت نتونستیدکرونارومهارکنیدماهروز شاهد مرگ هموطنان وهمشهریهامون هستیم دولت یک ماسک رایگان به یکنفرازملت نمیده فقط توفکراینه که چطورملت روتیغ بزنه یارانه ناچیزملت روقطع کنه.......................
Iran (Islamic Republic of)
اتوسا
۱۶:۲۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
با حترام به همه ملت ابران من که به شخصه هفت سال زحمت کشیدم بچمو به این سن رسوندم و‌یک درصدم حاصر نیستم یک ثانیه با شرایط اینا فرزندمو مدرسه بفرستم از جونش سیر نشدم هر اتفاقی برای ایندش میخواهد بیوفته یک سال دیرتر هر خانواده هم دوست داره فرزندشو بسپاره به دست این نظام اموزش پرورش که سوابق درخشانش رو سال ها پس داده
Iran (Islamic Republic of)
مبی
۱۶:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
برای کسانی ک خودشونو مسول میدونن باید تاسف خورد می خام بدونم اگه بچه ی خودتون بودم اینکارو می کردین
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۴:۰۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۰۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من ترک تحصیل میکنم.درس خوندن عاقبت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام . من اگر مدارس از شهریور هم باز بشه فرزندم رو به مدرسه نمی فرستم بخاطر اینکه جون فرزندم رو از سر راه نیاوردم که دستی دستی بفرستمش تو دهن شیر . که چی مثلا ؟ بفرستمش مدرسه که خدای نکرده از این تصمیم خودم پشیمون بشم . واقعا دقت کردین این یک سرماخوردگی ساده نیست که هر کی بگیره بعد ۲ هفته خوب خوب بشه بعد دوباره بده سرکار و زندگیش. بیایین یکم فکر کنیم به این مریضی میگن کرونا . بیماری که هر کسی بگیره زنده نمی مونه. الان که چی مثلا ؟ همون آموزش مجازی مگه چه اشکالی داره اون طوری هیچ پدرومادری نگرانی نداره چون که فرزندش در کنار خودش بدون هیچ مشکلی به درس ک مشق خودش میرسه . من که فرزندم رو حتی ۱ دقیقه به مدرسه نمی فرستم چون جونش برام مهمتر از درسه شما هم اگر جون فرزندتون براتون اهمیت داره بچه ها تون رو به مدرسه نفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
با اون قسمت که توی کرونا بچه رو مدرسه نمیفرستین موافقم چون منم بچمو نمیفرستم.اما اینکه میگید هرکس کرونا بگیره میمیره اشتباهه.
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۴:۳۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
همه مدارس اطراف ما غیر دولتی هستند باید پول زیاد بدهیم 3 میلیون به بالا و اخر سر هم خودمون به بچه درس بدهیم یه فکر کنید که خودمون درس بچه بدیم و فقط شما اخرش امتحان بگیرید ازش و پول بیخود بابت مدرسه ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۹
شما تعطیلی پنجشنبه ها رو بردارید درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
برداشتن علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۲:۴۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
من به احتمال زیاد نمیدم چون سلامتی مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
نده که مجبور کرده شما بری بدی تست کرونا
Germany
محمد امین
۱۴:۲۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
میگم نمیرم مدرسه منظورم تست کرونا نیست
Germany
محمد امین
۲۰:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
منظورم نمیرم بود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۸ ۰۵ تير ۱۳۹۹
واقعا کسی که این قانونها را ابلاغ میکند ساکن کشور سوییس است ؟؟ آخه برادر من دراستانهای جنوبی دمای هوا در 15 شهریور 50 الی 55 درجه است چه دانشجو وچه دانش اموز با کدام امکانات بهداشتی وسرمایشی می تواند سر کلاس حاضرشود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
55 نمیرسه ولی رطوبت زیاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بیا خوزستان اصلا میگی 80 درجه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
توشمالش ما از گرما وشرجی بودن در عذابیم چ برس جنوب
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۳۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
استفاده از نظرات افرادی همچون همین آقای رفیعی که درک درستی از محرومیت نداره کاری عبث و بیهوده ای است خفتگان را خبر از محنت بیداران نیست ... یکم سنجیده تر لطفا بحث کنید تا وقتی محرومیت زیر ساختی وناتوانی اقتصادی اقشار ضعیف بر کشور حکم فرماس انتظار پیگیری دروس در فضای مجازی آنهم در مناطق آسیب زا تنها اطاله ی وقت است که نیاز به تدبیر و هم فکریه نخبگان آموزشی برای برون رفت از این مشکلات هستیم .... نه با هم فکریه امثال رفیعی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
هنرستان ها تا ۱۵ مرداد دروس عملی را حضوری آموزش میبینند چرا باید مجدد ۱۵ شهریور برای سال تحصیلی بعد برن مدرسه حتما باز هنرستان ها دروس فنی شان حضوری میشه و انگار کرونا با هنرستانی ها کاری نداره در ضمن در این مدت نه خبری از مواد ضد عفونی کننده بود و نه بچه ها ماسک میزدند و فاصله گذاری هم اصلا در کارگاه ها رعایت نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
کاش فکری به حال بنزین معلمان شاغل در مناطق محروم که بعضا 100 کیلومتر فاصله دارد و باید هر روز 200 کیلومتر مسافت طی کنند، می شد ، با این بنزین آزاد و رفع تعطیلی پنج شنبه ها عملا کل درامد رو معلم باید برای هزینه ی بنزین خودرواش صرف کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
آقا از تعطیلی عید میخواید بزنید از تابستون هم همینطور، تعطیلی پنجشنبه ها هم میخواید بر دارید! الو آقا یکم یواش تر
Iran (Islamic Republic of)
رضا بحرینی
۱۱:۴۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا شما پیگیری کنید. حداقل میشه از شما کمک خواست
پسر من مدرسه غیرانتفاعی میره کلاس یازدهم هست. از وقتی که کرونا اومد مدارس تعطیل شد ولی متاسفانه دبیران مدرسه پسرم اصلا کلاس آنلاین برگزار نکردن و توجهی برای پیگیری دروس نداشتن. برای امتحانات پایان ترم هم از مباحث ترم اول امتحان گرفتن، الان پسر من یه کلمه از بخش دوم کتاب بلد نیست و من مجبورم دوباره معلم خصوصی بگیرم تا به او درس بده.
متاسفانه برای دریافت کارنامه به مدرسه مراجعه کردیم ولی مدیر مدرسه گفت باید تمام شهریه یک سال تحصیلی واریز بشه تا کارنامه تحویل داده شود.
شما به دادمون برسید شما پیگیری کنید، واسه هیچی چرا من باید پول بدم. وقتی معلم کاری نکرده وقتی از آب و برق مدرسه بچه من استفاده نکرده من باید پول چی بدم
تو رو خدا نظرم ثبت کنید. پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
شما اگه نام مدرسه کامل بگید بهتر . تا بهتر بتونن پیگیری کنند
Netherlands
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اینا هیچ پروتکلی رو رعایت نمیکنن ما الان داریم امتحان حضوری میدیم هیچ پروتکلی رعایت نمیشه وسه تا از بچه ها کرونا گرفتن تازه ما یه پایه تو مدرسه ایم اینا جون بچه براشون مهم نیست به زور میخوان مدارس رو باز کنن بدون زیر ساخت یک ماسک ندارن به ما بدن مردم هم بچه هاشون با این وضعیت نمیفرستن مدرسه شرایط الان با فروردین فرقی نداره ببینید مهر به بعد چه فاجعه ای میشه دولت اصلا نتونسته کرونا رو مهار کنه
Iran (Islamic Republic of)
همدانی
۱۰:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اولاً_ آموزش مجازی سالهاست که در دانشگاه و بعضی مدارس انجام می شود منتها در این موارد هم آموزش دهنده و هم فراگیر حداقل امکانات را دارند و چنین نیست که معلم و دانش آموز خصوصاً در مرکز و پایین شهر حداقل هارا ندارند به یکبار در گیر موبایل هوشمند و ترافیک اینترنت و امثالهم شوند آنهم با سرعت نارا اینترنت خانگی و گرانی اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
همدانی
۱۰:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
اولاً_ آموزش مجازی سالهاست که در دانشگاه و بعضی مدارس انجام می شود منتها در این موارد هم آموزش دهنده و هم فراگیر حداقل امکانات را دارند و چنین نیست که معلم و دانش آموز خصوصاً در مرکز و پایین شهر حداقل هارا ندارند به یکبار در گیر موبایل هوشمند و ترافیک اینترنت و امثالهم شوند آنهم با سرعت نازل اینترنت خانگی و گرانی اینترنت همراه. ثانیاً اگر درخت آموزش مجازی نظیر درخت برجام سیب و گلابی فراوان می داد کلا در غرب آموزش مجازی جای حضوری را می گرفت.ثالثا تعطیلات آموزشی در دنیا و منجمله در ایران از قواعد بین المللی تبعیت میکند واگر شما توانستی تابستان دانش آموزان را به کلاس بیاور.رابعا همت بفرمایید تعطیلی پنج شنبه را لغو و ساعات آموزشی در هر شیفت را ۶ ساعت نمایید. خامسا _ لطفاً در هر تصمیم گیری نظرات معلمان دلسوز و آگاه را جویا شوید ممکن شما در وزارت آپ کارشناس باشید ولی ساعتی معلمی نکرده باشید. دبیر ناحیه ۲ همدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بعد از فراگیری و نمره گرفتن همه چی رو هممون حتی در دانشگاه هم فراموش میکنیم .نگران اموزش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
۲هفته زودتر مدارس باز بشن دیگ اصن هیچ مشکلی نیس امن و امان کرونا اصن دیگ کاری نمیتونه انجام بده
آخرین اخبار