مطالبات کشاورزان تا آخر هفته پرداخت می شود

مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی تا آخر هفته اول تیر ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ابوالحسن صداقت‌کیش مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی از مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران هم‌استانی تا آخر هفته اول تیر به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

صداقت‌کیش افزود: بنا بر قول مساعد معاون بازرگانی و دولتی و قائم مقام شرکت غله، در دو روز آینده بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۵۲ هزار تن گندم به مبلغ ۱۳۱۰ میلیارد ریال از گندم‌کاران هم‌استانی خریداری شده است، افزود: ۹۳۰ میلیارد ریال از این مبلغ به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۲۶۰ تن کلزا از کشاورزان هم‌استانی به مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال خریداری و تاکنون ۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

صداقت‌کیش اضافه کرد: ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و چهار مرکز خرید تضمینی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال انتظار می‌رود ۱۳۵ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

تاج‌الدینی با بیان اینکه حدود ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: همچنین ۱۰ هزار تن گندم بذری در استان تولید می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به فصل برداشت گندم گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گندم رفته که از این سطح ۲۲ هزار هکتار گندم آبی و ۷۸ هزار هکتار دیگر نیز به صورت دیم کشت شده است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.