مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در مقایسه سال‌های ۹۷ و ۹۸ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی محمودی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست خبری امروز صبح با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه سازمان ثبت وابسته به قوه قضائیه می باشد مطابق قانون یک سری وظایف برای این سازمان تعریف شده است.

او افزود: در بحث رسیدگی به صدور اسناد مالکیت برای روستائیان و ادارات بنیاد مسکن در برنامه سوم اجرایی شد و این همکاری ادامه دارد و تعدادی از  روستا‌ها هم اکنون سند مالکیت دارند.

محمودی تصریح کرد: سازمان ثبت استان از مکتوب به سمت نوین و فناورانه و الکترونیک در حرکت است، ثبت لحظه‌ای معاملات، به سمت و سویی رفت که الکترونیک شوند و تکالیفی که بر عهده اداره ثبت بود انجام شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تا الان از ۲۱ واحد ثبتی، ۱۹ واحد ثبتی اسکن و آرشیو پرونده‌ها انجام شده، در این ۱۹ واحد، ۶ واحد به صورت الکترونیک کار‌ها صورت می‌گیرد، ۲ واحد باقی مانده از ۲۱ واحد هم تا پایان سال کار انجام می‌شود.

او در رابطه با تک برگی شدن اسناد افزود: حتما باید تمامی اسناد تک برگ باشند، به همین جهت باید همه اقدام کنند و این امر مهم است.

محمودی بیان دشت: بیشترین مالکیت اراضی مربوط به منابع طبیعی است، نقشه تعدادی از اراضی مربوط به دیگر دستگاه‌ها مثل آب منطقه و راه و شهرسازی و... ارائه داده اند و در همین زمینه سازمان ثبت سامانه شمیم را اجرا کرد.

او در رابطه با سامانه شمیم تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها می‌توانند با معرفی شخصی نقشه بردار از این سامانه استفاده کنند، ۱ میلیون قطعه اطلاعات ملکی وارد بانک جامع اداره املاک شده  و ۳۲۲ هزار عدد از این تعداد تثبیت شده است.

محمودی گفت: تفاهمنامه‌هایی در بخش‌های مختلفی از جمله جهاد کشاورزی و ... داشتیم، وزارت جهاد کشاورزی هم در بحث صدور اسناد امسال به روی کار آمده که امیدواریم بتوانیم تعامل خوبی  داشته باشیم.

او افزود: در سال گذشته پاسخگوی  ۱۱۶ هزار استعلام از بانک مراجع به دفاتر قضایی بوده ایم، در زمینه اجرای اسناد رسمی، ۸ هزار پرونده تشکیل، ۵ هزار و ۳۴۴ پرونده مختومه شده است، ۲۱۸ میلیارد هم معوقات بانکی وصول شده و به چرخه بانکی برگشت داده شده است.

محمودی بیان داشت: ثبت شرکت‌ها در طول سال گذشته ۸ هزار و ۲۲۸مورد تغییرات شرکت و ۱۶۸ مورد انحلال شرکت‌ها و موسسات را داشته اند.

او تصریح کرد: تعداد بازرسی که از دفاتر اسناد رسمی در استان انجام شده ۴۹۰ مورد است و در استان ۲۰۴ دفترخانه اسناد رسمی داریم و در سطح استان ۶۹۹ هزار و ۶۲۳ فقره سند تنظیم شده است.

محمودی گفت: تعداد ۱۲۰ دفتر ثبت ازدواج و ۳۸ دفترخانه طلاق در سطح استان داریم؛ و در سال ۹۸، ۲۱ هزار و ۴۸۱ مورد ثبت ازدواج  و تعداد ۵ هزار و ۶۹۶ مورد طلاق طی همین سال در سطح استان داشته ایم.

او افزود: همین آمار برای ثبت ازدواج در سال ۹۷، تعداد ۲۱ هزار و ۷۲۴ مورد و در بحث طلاق تعداد ۵ هزار و ۶۱۰ مورد ثبت داشته ایم.

محمودی در بحث رسیدگی به شکایات گفت: ۸۹ مورد کل شکایت بوده است که تعداد ۲۶ مورد از این شکایات مربوط به دفاتر ازدواج و ۶ مورد مربوط به دفاتر طلاق بوده است. در بحث پیگیری این شکایات برای بعضی‌ها رای صادر شده و بعضی‌ها هم در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار