دادستان کرمان گفت: دربازدید از واحد‌های صنفی وسفره خانه ها، یک سفره خانه پلمب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به تداوم بازدید‌های تیم‌های امنیت غذایی این دادسرا گفت: در بازدید روز جاری تیم‌های مذکور یک واحد سفره خانه به دلیل  رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب و دو واحد تذکر دریافت کردند.

او افزود:در این بازدید سه ساعته تعدادی از واحد‌های صنفی تذکر دریافت و مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت نسبت به رفع نقص‌های موجود اقدام کنند و در غیر اینصورت دستورات لازم برای پلمب این واحد‌ها صادر می‌شود.

سالاری تصریح کرد:اکثر قریب به اتفاق واحد‌های صنفی کرمان مفاد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

دادستان کرمان با اشاره به رصد مستمر وضعیت رعایت مفاد پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹، بیان کرد: به دلیل دغدغه مردم در رابطه با شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بررسی‌های ابعاد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا به صورت مستمر و سرزده و در قالب بازدید‌های محسوس و غیرمحسوس انجام می‌شود.

سالاری تاکید کرد: در بازدید بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا، بازدید‌های متعددی از واحد‌های عرضه مواد غذایی، رستوران ها، سفره خانه‌ها و بستنی فروشی‌ها انجام شد.

او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مفاد رعایت بهداشت به حاکمیت و الزام‌های تعیین شده از سوی حاکمیت بستگی دارد، اظهار کرد: حاکمیت به منظور پیشگیری از انتشار ویروس و فراگیر شدن بیماری‌ها الزامات بهداشتی را در شرایط مختلف تعیین می‌کنند و تمامی اقشار جامعه باید نسبت به رعایت این مفاد توجه لازم را داشته باشند.

نماینده مدعی العموم گفت: در بازدید بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا با حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، تیم‌های قضائی، نمایندگان تعزیرات حکومتی، نمایندگان نیروی انتظامی و بازرسان شبکه بهداشت، نظارت لازم بر بهداشت مواد غذایی قبل و بعد از طبخ انجام و شرایط نگهداری مواد غذایی و بررسی انطباق آن با استاندارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی انجام شد.

دادستان کرمان با اشاره به مفاد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی عنوان کرد: براساس این ماده قانونی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد و مبنای تصمیم گیری در این زمینه ها، تشخیص مراجع مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.