پلمب ۱۷ واحد متخلف در سیرجان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: امسال ۱۷ واحد متخلف عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان سیرجان پلمب شدند.

علیرضا زینلی پور، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ واحد قصابی و مرغ و ماهی فروشی متخلف در این شهرستان پلمب شدند. 

 او با بیان اینکه بحث نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی از مراکز تولید تا عرضه در واحدهای کشتارگاهی، قصابی مرغ و ماهی فروشی، طباخی و غیره تماما بر عهده بازرسان دامپزشکی بوده و در تمام مراحل، دامپزشکی حضور فعالانه ای دارد. 

زینلی پور با اشاره به اقدامات دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: به منظور ارتقای سطح بهداشت در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی به ویژه در ماه مبارک رمضان انجام شده است که ۱۷ واحد عرضه مرغ و ماهی و قصابی متخلف به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی از ابتدای فروردین ماه تاکنون پلمب شده است.

 زینلی پور گفت: در این مدت بیش از ۶۳۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و تاریخ منقضی ضبط و معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند. 

او همچنین افزود: طی بازرسی های صورت پذیرفته از سوی کارشناسان نظارت بهداشتی شبکه، یک مرکز غیر مجاز جمع آوری شیر که اقدام به جمع آوری غیر اصولی و بدون مجوز شیر از واحدهای گاوداری می کرد تا زمان اخذ مجوزهای بهداشتی دامپزشکی تعطیل شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از همشهریان محترم خواست ضمن تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز و با تاییدیه دامپزشکی، موارد تخلف را سریعا و از طریق شماره تماس ۴۲۲۰۵۰۳۶ به اطلاع این شبکه برسانند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار