نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی گفت: در زمان جنگ اقتصادی اگر دولت حرف از مذاکره بزند ذره‌ای موفق نخواهیم بود ،ادبیات دولت بعد ازشکل گیری مجلس یازدهم باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه شورای قضایی استان کرمان گفت: قراراست درموضوعات اقتصادی اختیارات ویژه‌ای به استان‌ها داده شود و ما درکرمان می‌توانیم پایلوت اقتصادی باشیم و اوضاع را به نحوی پیش ببریم که به شاخص‌های اقتصادی مورد نظر درجنگ اقتصادی برسیم.

او افزود: امروز تمام تلاش دشمن این است که صدماتی به پیکره اقتصاد کشور وارد کند.

پور ابراهیمی بیان کرد:اخیرا باتوجه به فضایی که درکشورایجاد شده چه فعالیت مجلس جدید وبرنامه ریزی برای دولت آینده، این احساس در دشمن ایجاد شده که می‌تواند در بخش‌های اقتصادی ورود و دخالت کند.

او تصریح کرد: از مهم‌ترین مولفه‌هایی که دشمن دست روی آن گذاشته مباحث ارزی است.

پورابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه اول کمیسیون اقتصادی بامحوریت مباحث ارزی گفت: جلسه‌ای نیزبا وزارت صمت و وزارت کشاورزی و نیز وزارت خارجه برای دسترسی به منابع ارزی برگزار کردیم.

او بیان کرد:۸۰ میلیارد دلار متوسط درآمد‌های ارزی ما درسال‌های اخیر بوده و مصارف ارزی ما یک دوم منابع ارزی بوده وتراز ما دراین بخش مثبت است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمریکایی‌ها باهمه مشکلاتی که ایجاد کردند نتوانستند صادرات را متوقف کنند و درآمد صادرات نفتی ما پاسخگوی نیازکشور خواهد بود.

او تصریح کرد:به زودی اولویت‌های اقتصادی کشور وکمیسیون اقتصادی را درمجلس اعلام می‌کنیم که یکی از این اولویت‌ها سامان دهی بازار ارز است.

پورابراهیمی گفت: در زمان جنگ اقتصادی اگر فرمانده که دولت است حرف از مذاکره بزند ذره‌ای موفق نخواهیم بود.

او گفت: ادبیات دولت بعد ازشکل گیری مجلس یازدهم باید تغییر کند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: آمریکایی‌ها کورخوانده اند که از آشفتگی‌های جزئی در بازار ارز سواستفاده کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:دشمن به دروغ می‌گوید به فکرمنافع ماست، ولی من به عنوان کارشناس اقتصادی می گویم قطعا جمهوری اسلامی با عزم دولت ومردم و رویکرد اقتصاد مقاومتی و کنارگذاشتن برخی مسائل که دشمن را امیدوار می کند ، می‌تواند موفق باشد.

پورابراهیمی از تعیین برنامه جامع اقتصادی ویژه کشور درکمیسیون اقتصادی مجلس در روز‌های آینده با ریزمباحث خبرداد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار