فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از کشف ۳۴ قطعه سکه تاریخی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابوالقاسم ایمان پور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به کشف تعدادی سکه تاریخی در استان، گفت : از چندی پیش با رصد فضای مجازی در استان فردی را شناسایی کردیم که اقدام به فروش سکه‌های تاریخی می‌کرد.

او گفت : پس از مدتی با تحت نظر قرار دادن این فرد، طی چند مرحله با او تماس گرفته و با جلب اعتمادش توانستیم با شگرد‌های پلیسی او را برای فروش سکه‌های تاریخی پای معامله بکشانیم و در نهایت دستگیر کنیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی بدنی از این فرد، ۲۳ قطعه سکه تاریخی از او کشف و ضبط کردیم.

او افزود: باتوجه به اینکه احتمال می‌رفت این فرد در محل زندگی خود تعدادی دیگر اشیاء تاریخی مخفی کرده باشد، با اخذ دستور قضایی اقدام به بازرسی از منزل او کردیم و توانستیم یازده سکه دیگر را کشف و ضبط کنیم.

ایمان پور ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان میراث فرهنگی استان قدمت این سکه‌های تاریخی به دوره‌های اشکانی، صفوی و قاجار می‌رسد.

او با بیان اینکه برای این فرد پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی شد، گفت: در برخورد با سودجویان میراث فرهنگی استان تمام تلاش و توان خود را بکار گرفته‌ایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.