عمده‌ترین ظرفیت‌ها و اولویت‌های فرهنگی - تبلیغی گیلان امروز در ۲ نشست جداگانه مجمع نمایندگان استان با مدیران تبلیغات اسلامی و ستاد کنگره بزرگداشت شهدای گیلان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد دنیا مالی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان و دست اندرکاران ستاد کنگره بزرگداشت سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان که با حضور تعدادی از خانواده‌های معزز شهدا در رشت برگزار شد گفت: اقتدار و امنیت نظام اسلامی مرهون روحیه رشادت و فداکاری ایثارگران و شهدای عزیز این مرز و بوم است به همین دلیل حفظ و ترویج آثار و سیره‌ی شهدا به نسل‌های جدید بسیار ضروری است.

وی افزود: ترسیم برنامه‌های کاربردی و موثر برای برپایی دومین کنگره ملی شهدای گیلان مستلزم تقویت تعامل و همکاری دست اندرکاران و پیگیری نمایندگان استان در سطوح منطقه ایی، استانی و ملی است.

وی بر ضرورت تقویت کارکرد‌های فرهنگی و دینی برای مقابله با هجمه‌های رسانه ایی بیگانگان تاکید کرد و گفت: ساماندهی هیات‌های مذهبی، گسترش آموزش‌های لازم در حوزه علوم قرآنی و تبلیغات دینی، نیازمند ایجاد بستر‌های لازم در ۲ حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است که نمایندگان استان، آمادگی دارند برای تحقق این هدف مهم، برای تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز نیاز امروز جامعه را در ۲ بعد مدیریتی و رفتار‌های اجتماعی، مستلزم تاسی هر چه بیشتر از ارزش‌های اسلامی و انسانی انقلاب دانست و تاکید کرد: بهترین و مناسب‌ترین شیوه نهادینه کردن این ارزش‌ها، احیا و ترویج سیره و رفتار شهداست که به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و بی بدیلی می‌توانند الگوی مناسبی از نوع دوستی، دین داری، وطن پرستی و کمال‌گرایی را به جامعه‌ی امروز ارائه دهد.
همچنین نشست مجمع نمایندگان گیلان با مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان هم برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست گزارشی از عمده‌ترین کارکرد‌ها و محدودیت‌های فرهنگی - تبلیغی استان ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی با تاکید بر تعامل و همدلی مجموعه متولیان اجرایی، تقنینی و فرهنگی استان برای اثر بخشی کارکرد‌های فرهنگی در مناطق شهری و روستایی استان افزود: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای استقرار روحانیان مستقر در روستا‌ها و مناطق محروم گیلان، تلاش برای تقویت مراکز و موسسات قرآنی و علوم دینی و همچنین پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای اتمام ۲۵ خانه عالم در حال ساخت در مناطق مختلف گیلان از جمله اولویت‌هایی است که با تعامل و پیگیری جمعی مسئولان قابل انجام است.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.