محمدعلی امیری گفت: در شش ماه دوم سال گذشته ۸۲ درصد از پرونده‌های کیفری استان سمنان به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی امیری رئیس شورای حل اختلاف استان سمنان در نشست خبری ویژه هفته قوه قضائیه با بیان اینکه شورای اختلاف استان سمنان در سال ۹۸ یکی از پربارترین سال‌های خود را پشت سر گذاشته است گفت: از شهریورماه طبق ابلاغ دستورالعمل واگذاری و ارجاع پرونده‌های قضائی به شورای حل اختلاف سرعت گرفت.

او افزود: به این ترتیب در شش‌ماه دوم سال گذشته ۸۲ درصد کل پرونده‌های کیفری استان طی این سال به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان سمنان با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۹۳۴ پرونده طی سال ۹۸ در شورای حل اختلاف استان تشکیل‌شده است ابراز داشت: ۳۹ هزار و ۵۰۰ پرونده از این تعداد قابلیت سازش داشتند.

امیری با بیان اینکه سازش در شورای حل اختلاف در چندین مورد به بخشش از قصاص افراد و نجات جان آن‌ها منجر شده است بیان کرد: در آخرین مورد از این سازش‌ها یک جوان شاهرودی از قصاص رهایی یافت و این نشان‌دهنده اهمیت سازش در شورای حل اختلاف است.

او با بیان اینکه شورای حل اختلاف استان سمنان دارای ۱۰۸ شعبه است که از این تعداد ۵۴ شعبه شهری و ۵۴ شعبه روستایی است تاکید داشت: ۵۴ قاضی و ۳۶۸ نفر در اجرای مسئولیت شورای حل اختلاف استان سمنان نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.