دادستان سقز گفت: با متولیان و برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در سقز برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا رضاپور دادستان سقز با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جامعه و امکانات و ظرفیت‌های محدود بهداشتی و درمانی جهت مقابله با این چالش، اظهار داشت: شهروندان سقزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کاهش و قطع زنجیره انتقال این بیماری منحوس همکاری لازم را داشته باشند.

او ضمن تدکر جدی به برگزارکنندگان مراسم‌های فاتحه خوانی، عروسی و اجتماعات گسترده، افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونای شهرستان، در صورت برگزاری با متولیان این مراسم قاطعانه براساس قوانین تهدیدکنندگان بهداشت عمومی و انتشاردهندگان بیماری‌های واگیردار برخورد می‌شود.

رضاپور با اشاره به شرایط سخت کاری کادر درمان و پزشکان، از کمپین‌های مردم نهاد، انجمن ها، خیران و فعالان مدنی درخواست کرد برای مقابله و پیشگیری از کرونا در تهیه وسایل حفاظت شخصی و ضدعفونی کمک حال کادر درمان بوده و نیازمندان را یاری کنند.

دادستان شهرستان سقز با اشاره به بازدید از زندان و دفاتر خدمات قضایی، یادآور شد: اقدامات خاصی در زندان به لحاظ نگهداری و تفکیک زندانیان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و یا در حال اجراست و دفاتر قضایی هم طبق روال امور مربوطه را انجام داده و به موارد مطرح شده در این بازدید‌ها رسیدگی شد.

رضاپور در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه تاکید کرد: به زندانیان دارای جرایم کیفری و مالی یک هفته کامل مرخصی داده می‌شود.

دادستان سقز به موضوع فروش زمین‌های حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: واگذاری، تفکیک و قطعه بندی اراضی فاقد کاربری مسکونی و خارج از محدوده شهری ممنوع است و هر گونه تبعات حقوقی و عواقب ناشی از آن بر عهده تعاونی‌ها و مالکین خواهد بود.

او اضافه کرد: به عوامل و دست اندرکاران واگذاری و تفکیک زمین‌های خارج از محدوده تذکر داده شده و تبعات حقوقی این معاملات متوجه، طرفین معامله و مشاورین املاک است.

رضاپور همچنین از شهروندان خواست از خرید زمین‌های خارج از محدوده و با وضعیت نامعلوم خودداری و قبل از این کار از مراجع قانونی همچون شهرداری و راه و شهرسازی استعلام کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.