استاندار ایلام گفت: در طول روز ۵۰۰ مورد تست کرونا در ایلام انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند تاثیر فراوانی در شناسایی هر چه سریع‌تر مبتلایان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در شهرستان مهران برگزار شد گفت: در بحث ویروس کرونا ، استان ایلام بسیار موفق عمل کرده است چرا که در این استان همدلی بسیار قوی بین ارکان استان و نظام وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تست کرونا در استان ایلام به ۵۰۰ مورد در روز هم رسیده است، مطرح کرد: از این رو آمار بالای این روز‌ها بیشتر به جهت افزایش تست‌ها است و این می‌تواند یک مزیت باشد چرا که افراد مبتلا شناسایی می‌شوند و دیگران را مبتلا نمی‌کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: با توجه به اینکه نمی‌دانیم چه زمانی واکسن کرونا آماده می‌شود و نمی‌توانیم تاریخ مشخصی برای پایان آن بیان کنیم و بیش از این نیز نمی‌توانیم تعطیلی‌ها را ادامه دهیم، باید اقتصاد و کار‌های معمولی را به شرط انجام فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیریم.

او با اشاره به اینکه تا جای ممکن افرادی که کار مهمی در بیرون از منزل ندارند در خانه بمانند و در اجتماع فاصله گذاری را بیشتر از یک متر داشته باشند، اظهار کرد: در مراسمات الزامی نیست که شرکت کنیم و اگر این گردهمایی‌ها باعث مشکلاتی برای دیگران باشد ضرورت ندارد که برگزار شوند.

استاندار ایلام بیان کرد: در رابطه با پیشگیری و کار‌های بهداشتی و درمانی، دوستان علوم پزشکی کار‌های بزرگی انجام دادند، به سرعت بیمارستان مصطفی خمینی با ۲۰۰ تخت، ایجاد نقاهتگاه با ۴۰۰ تخت و بیمارستان صحرایی نیز در آشیانه بالگرد با ۵۰ تخت آماده شد.

او تنها راه کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا را قطع زنجیره انتقال و احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان در مقابل هم عنوان کرد و گفت: اگر مردم و مسئولان، مانند دیگر حوادث و رخداد‌های مهم که با سربلندی پشت سر گذاشته ایم عمل کنند قطعا بر این مسئله نیز غلبه پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.