رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: خشک کردن پوست میوه‌ها عاملی موثر در کاهش آلایندگی زباله‌های خانگی است.

سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به این مطلب که پوست میوه‌هایی که داخل سطل زباله رها می‌شوند، شیرآبه‌های آلاینده‌ای را تولید می‌کنند، گفت: خشک کردن پوست میوه‌ها به ویژه میوه‌های آبدار تا حد زیادی این آلودگی را کاهش می‌دهد.

او افزود: شیر آبه‌های ناشی از پسماند‌های خانگی که در محل دفن زباله رها می‌شوند، انباشته شده و حوضچه‌ای را تشکیل می‌دهند.

نیکنام ادامه داد: این شیرآبه‌ها علاوه بر سمی بودن سبب آلودگی آب‌های زیر زمینی می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری اظهار داشت: به ویژه در فصل تابستان، پوست میوه‌های آبداری مانند خربزه، هندوانه و غیره در سطل زباله، میزان شیرآبه‌ها را افزوده و منجر به جمع شدن حشرات و بوی نامطبوع در فضای شهر می‌شود.

نیکنام ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند یک روز قبل از قراردادن پوست میوه‌ها در سطل زباله آن‌ها را خشک کرده و سپس در اختیار فعالین محیط زیستی قرار دهند که این پوست‌ها را جمع آوری کرده و به دامداری‌ها منتقل می‌کنند.

او تصریح کرد:کمیسیون خدمات و محیط زیست شهر نیز در تلاش است تا ساز و کار‌هایی را برای جمع آوری پوست میوه‌ها و زباله‌های خشک در شهر ساماندهی کند.

همچنین شهروندان می‌توانند پوست میوه‌ها را پس از خشک کردن در باغچه‌های خانگی دفن کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار