رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: شهروندان برای اجرای تفاهم نامه سند تعهد و نیز پیش فروش آپارتمان با تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی ما را یاری نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در سخنرانی خود قبل خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت ایت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گفت:  از مردم  استان یزد درخواست داریم ما را در اجرای تفاهم نامه سند تعهد به بیع و نیز پیش فروش آپارتمان با تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی یاری نمایند.

او افزود: سند تعهد به بیع، جایگزین قولنامه‌ها و مبایعه نامه‌ها در سند رسمی به شمار می‌آید.

دهشیری ادامه داد: شهید بهشتی ظلم را برای حفظ انسجام اسلام تحمل کرد شخصیت مدیریتی قوی داشت.

 رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به رسیدگی به پرونده ها،  اظهار داشت: پرونده های مسن که بیش از یک سال مانده بود با دقت یازده هزار پرونده از آمار کسر شد.

او گفت: کاهش جمعیت کیفری و افزایش صلح و سازش در استان یزد از تلاش دستگاه قضا است.

 رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: زندان  جای ارازل و اوباش و مخلان و مفسدان جامعه است.

دهشیری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به اعتماد و استفاده جوانان انقلابی در دستگاه قضا، گفت: باید از ظرفیت نیرو‌های جوان با روحیه انقلابی در مسائل حقوقی و قضایی استفاده کنیم.

 رئیس کل دادگستری استان یزد  گفت: یک ملت دارای مجموعه‌ای از خصلت‌های انسانی، اجتماعی، اخلاقی و دیگر ویژگی‌های بارز انسانی است و شهید بهشتی به تنهایی دارای تمام این ویژگی‌ها بود، وی مجتهدی مسلم، فقیهی دانشمند، سخندان و سخنور و مدیری مدبر و مشرف و مسلط به چهار زبان زنده دنیا بود.

او با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند شهید بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه شهید شد، افزود: مظلومیت شهید بهشتی از آن جهت نبود که ایشان در انفجار تروریست‌ها به شهادت رسید چرا که دیگر عزیزانی که در کنار ایشان به شهادت رسیدند هم صدق می‌کند بلکه ویژگی مظلومانه ایشان از آن جهت بود که ایشان از نظر شخصیتی ترور شد و دشمنان نظام که نقش ایشان را در تثبیت نظام دیدند ابتدا او را ترور شخصیتی کردند و پس از آنکه دیدند ایشان از راه بدر نمی‌رود، نسبت به ترور فیزیکی او اقدام کردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه ایشان از دوست و دشمن تهمت‌ها و اهانت‌های زیادی را خواسته و ناخواسته تحمل کرد، گفت: مظلومیت ایشان نمونه کوچکی از مظلومیت جد بزرگوارش حضرت علی (ع) بود.

دهشیری تصریح کرد: مظلومیت دیگر ایشان این بود که همه ما ایشان را به عنوان مدیری توانمند و مدبر می‌شناسیم، ولی جنبه‌های علمی و شخصیتی ایشان را خیلی کم می‌شناسیم و ابعاد شخصیتی ایشان مغفول مانده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در زمان شیوع کرونا،  با دقت و ظرافت صورت گرفته و اقداماتی که انجام شد، خوشبختانه زندان استان یزد پاک ماند و هیچ مورد ابتلایی نداشتیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار