آیت الله دژکام با تأکید بر اینکه رفع مشکلات معیشتی مهم‌ترین مطالبه مردم است، گفت: مهار گرانی و تورم، عزم همگانی در همه سطوح از مردم تا مسئولان را نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع)، اظهار داشت: مسلما در درجه نخست برای شیرازی‌ها و همچنین همه مردم فارس و جنوب کشور وظیفه است که قدر اینکه در جوار این امام زاده بزرگوار هستند را بدانیم و احترام ویژه کنیم که این وجود با عظمت حضورش در منطقه مایه برکت و لطف الهی است.

او افزود: بازیاران که همسایه حضرت احمد بن موسی (ع) هستند نیت کنند تا هر حاجتی دارند در روز بزرگداشت احمد بن موسی آن نشان دهند که همسایه مورد احترام است.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: هفته حقوق بشر آمریکایی را نیز چند سالی است داریم و آن به واسطه جنایات آمریکا در کشور ما و بقیه نقاط جهان و ظلم به حقوق بشریت بوده است. از سویی با معیار‌هایی دوگانه خود را تبرئه می‌کنند و دیگران را محکوم میکنند که باید پاسخگو باشید.

آیت الله دژکام بیان کرد: شهادت آیت الله شهید بهشتی و هفتاد دو تن از یاران ایشان و شهادت شهید سلیمانی رسما با حمایت آمریکا انجام شد. از گذشته تا کنون که یاد داریم ظلم و بی احترامی از آمریکا دیده و می‌بینیم، که مسلما باید این ظلم‌ها را محکوم کنیم، مردم خود آمریکا نیز بر این مورد رسیده اند که شعار می‌دهند نمی‌توانیم نفس بکشیم.

او با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم زیر ظلم نباشیم، باید قدرتمند شویم، گفت: آمریکا به دلیل اینکه نمی‌خواهد دست از ظلم خود بردارد، مرتبا فشار‌های اقتصادی را بر ما تحمیل می‌کند. اخیرا نیز به دلیل برجام، روباه صفتان اروپایی بر علیه ایران اطلاعیه می‌دهند که به آن عمل کنیم، کدام یک از شما به مفاد برجام عمل کرده اید، امیدواریم که ملت عزیز و مومنین درک موقعیتی که داریم در رابطه با مسائل اقتصادی داشته باشیم.

دژکام به موضوع گرانی و فشار‌های اقتصادی فعلی هم اشاره کرد و تصریح کرد: در خصوص مسائل اقتصادی موضوع نخست گرانی و بعدی نیز فساد است، که مشاهده کردیم به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری در ۴۰ سال گذشته بوده است، نهایتا در حکم آیت الله رئیسی نوشتند که با فساد مبارزه کنید. با جدیت نیز این را درخواست داریم و مردم نیز در راستای مبارزه با فساد از دستگاه قضائی حمایت جدی خواهند کرد.

او گفت: گرانی غیر از گرانفروشی است، شاهد هر دو نیز هستیم، عده‌ای گران فروش داریم که امیدواریم خداوند آنان را هدایت کند، اما این گرانفروشی دلیل تورم نیست، درخواست ما از فرهیختگان این است که در این موضوع مطالعه کنند و عوامل گرانی را همه بشناسند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس افزود: برای اینکه جلو گرانی گرفته شود باید همه اقدام کنند، مردم با امیدی به نمایندگان مجلس رای داده اند و آنچه در توان دارند باید کمک کنند، اما به تنهایی نمی‌توانند، همچنین دولت و قوه قضائیه نیز نمی‌توانند به تنهایی مشکلات را حل کنند، مردم نیز باید آگاهانه کمک کنند.

او عنوان کرد: رهبر معظم فرموده اند جهش تولید، این مفهوم یعنی جلوگیری از تورم، برای تحقق این کار مسلم بدانید سه قوه نمی‌توانند انجام دهند چراکه کردم باید جهادی مانند زمان انقلاب به میدان بیایند، خواهش می‌کنیم مردم در این زمینه مطالعه کنند و حاصل مطالعه را با دیگران به اشتراک بگذارند، برخی مسائل را باید رسد کنید و به مجلس بدهیم تا قانون را درست کنند.

او در پایان خواستار شد که همه دولت باید با کمال جدیدت پای کار بیاند تا گرهی از کار مردم باز شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.