موحد گفت: تاکید شده که انحصار زندان‌های کشور برای اشرار، مفسدان اقتصادی، اخلالگران در نظم و امنیت کشور و متعرضان به جان و نوامیس مردم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، سکاندار کنونی نظام قضایی کشور؛ مبارزه مجاهدانه، قاطعانه و بدون ملاحظه با مظاهر و اشکال فساد در دورن و بیرون از قوه قضاییه را آغاز کرده  و با این اقدامات بارقه امید را در دل مردم روشن کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اگر کشور و مردم بخواهند به وضعیت مطلوب در عرصه عدالت و به اهداف بلند شهدا به ویژه شهیدبهشتی دست یابند، باید در این مسیر پرخطر، خطیر و حساس از تمام ظرفیت‌های کشور در قوای مجریه و مقننه استفاده شده و آحاد مردم برای بستن منافذ و زمینه‌های فساد همکاری همه جانبه‌ای با قوه قضائیه داشته باشند.

موحد با تاکید بر این مطلب که قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مصمم برای سالم سازی، شفافیت و توسعه دادرسی‌های الکترونیک هستند، اظهار کرد: برای دسترسی سریع و آسان مردم به یک دادرسی عادلانه تلاش بر این است که عدالت الکترونیکی در کشور محقق شود و در این رابطه اقدامات بسیار خوبی در کشور و استان کرمان انجام شده است.

او کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به روند رسیدگی به پرونده‌ها  و کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های قوه قضائیه برشمرد و تاکید کرد: در حوزه کاهش جمعیت کیفری تاکید بر این است که انحصار زندان‌های کشور برای اشرار، مفسدین اقتصادی، اخلالگران در نظم و امنیت کشور و متعرضان به جان و نوامیس مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: امروز قوه قضاییه مصمم است در راستای منویات رهبری برای رونق تولید و جهش تولید چتر حمایت خود را بر سر مدیران اقتصادی و سرمایه گذاران بگستراند.

موحد به موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره و با بیان این مطلب که امروز در دنیا بر کسی پوشیده نیست که دولت مردان و هیات حاکمه آمریکا مظهر جنایات مختلف علیه بشریت هستند، تاکید کرد: امروز یکی از اقدامات ضد بشریت، اقدامات نژاد پرستانه می باشد، رفتار دولت آمریکا از ابتدا در برخورد با سرخپوستان و امروز در رفتار با سیاهپوستان از مظاهر بارز ضد حقوق بشری و نژاد پرستانه است.

او ادامه داد: اگر کشتار جمعی نقض آشکار حقوق بشر تلقی می‌شود ،مصادیق روشن و موارد واضح این اقدامات را در کارنامه دولت مردان آمریکا می‌بینیم و یکی از این موارد کشتار ۴ هزار و ۴۵۰ زن و کودک در یمن است.

عالی‌ترین مقام قضائی در استان کرمان اظهارداشت: اگر جنایت علیه صلح و امنیت مورد توجه قرار گیرد، کارگزاران آمریکایی اولین افرادی هستند که باید در برابر میز محاکمه بین المللی پاسخگوی اقدامات خود باشند.

موحد بیان کرد: اگر در موضوع حقوق بشر آمریکایی، جنایت جنگی و نسل کشی مورد اهتمام حقوقدانان دنیا قرار گیرد، آنچه در افغانستان، فلسطین، لبنان و سوریه رخ داده مصادیق روشنی از جنایات آمریکا است.

او به نقش آمریکا در تروریسم ملی و دولتی و جنایات آن‌ها در ابوغریب و گوانتانامو اشاره و بیان کرد: اقدامات آمریکائیان در این مناطق جنایت علیه بشریت بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به جنایت‌های آمریکا نسبت به ملت ایران نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مصادیق اقدامات ضد حقوق بشر استکبار جهانی در مقابل ملت ایران این است که بالغ بر ۱۷ هزار نفر از کارگزاران و آحاد ملت به موجب توطئه‌های استکبار جهانی و ایادی او به شهادت رسیده  و ترور شده اند.

موحد گفت: اگر در حوزه حقوق بشر آمریکایی موضوع سلاح کشتار جمعی و استفاده از آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم آنچه در ناکازاکی، هیروشیما و سردشت ایران رخ داد نشان از جنایات هیات حاکمه آمریکا دارد.

او افزود: سقوط هواپیمای مسافری و شهادت ۲۹۰ نفر در آسمان خلیج فارس نیز گویای جنایات دولت خبیث آمریکا علیه ملت ایران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: با کمال تاسف آنچه موجب ننگ و خواری جامعه جهانی شده، این است که متهمان ردیف اول نقض حقوق بشر در مقام قضاوت درباره حقوق بشر در برابر سایر کشور‌ها قرار گرفته اند که این موضوع برای وجدان‌های بیدار جامعه بشری بسیار سنگین است.

او تاکید کرد: دولت آمریکا بزرگترین مخالف دادگاه کیفری بین المللی بود و امروز سخت‌ترین موانع را در برابر این دادگاه ایجاد می‌کند و امیدواریم وجدان بیدار جامعه جهانی متوجه این موضوع باشد و حقوقدان و قضات جامعه بین الملل با یک اراده جمعی به سمتی حرکت کنند که مظلومان جهان شاهد محاکمه و مجازات شدید و عادلانه این جنایتکاران آمریکایی باشند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.