به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار یک مفهوم اقتصادی متغیر است، یعنی همواره در حال تغییر است و شرکتهای عرضه کننده محصولات، باید همیشه تحولات آن را با دقت رصد کنند. ممکن است محصولی که به بازار عرضه میشود دیگر با سلیقه مصرفکننده همخوانی نداشته باشد و یا آنکه رقبای جدید و قدرتمندی به بازار وارد شده باشند. به همین دلیل شرکتهای تجاری باید با استفاده از روشهای علمی همیشه تحولات بازار را زیر نظر بگیرند.
شرکتهای دانشبنیان نیز مانند هر بنگاه اقتصادی، به گزارش تحقیقات بازار شفاف و کار آمد نیاز دارند.
شناسایی مخاطبان و مصرفکنندگان محصول، تحلیل رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش بازار و سهم قابل کسب از آن، از جمله موضوعاتی هستند که این گونه گزارشهای مالی با محوریت آنها تهیه میشود.
گزارشهای مطالعه فرصت، گزارشهای رصد بازار و گزارشهای بازار داخلی، سه نوع گزارشی هستند که در راستای تحقیقات بازار انجام میگیرند.
میزان حمایت از شرکتهای دانشبنیان
شرکتهای دانش بنیان با درآمد کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال میتوانند به میزان ۵۰ درصد از هزینههای تهیه گزارشهای بازار را با رعایت سقف مندرج در قانون، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک دریافت کنند. همچنین شرکتهای دانش بنیان با درآمد بیشتر از ۱۰۰ میلیارد ریال نیز میتوانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات از این خدمات بهرهمند شوند.
علاقهمندان برای اطلاع بیشتر از جزئیات این بسته حمایتی و ثبت نام به سامانه http://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.
انتهای پیام/