نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از آغاز خرید تضمینی گندم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه برداشت و خرید گندم از سطح مزارع استان آغاز شده است،گفت:۹۰ مرکز در استان گندم مازاد برنیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند که از این تعداد ۶۸ مرکز تعاون روستایی و مابقی سیلو‌های بخش دولتی و خصوصی و کارخانجات آردسازی است.

اوبا اشاره به اینکه تاکنون ۷۳۱ تن گندم از سوی کشاورزان شهرستان کامیاران تحویل مراکز خرید شده است، افزود: خرید تضمینی گندم طی هفته جاری بتدریج در شهرستان‌های دیگر استان هم آغاز می‌شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه نرخ پایه خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید، هر کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن که یک هزا ر و ۷۰۰ تومان بود ۴۷ درصد رشد داشته است.

هفت مرکز آماده خرید دانه‌های روغنی 

صالحی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است، تاکید کرد: ۳۷ هزار و ۵۱۰ کیلوگرم کلزا هم از کلزاکاران کامیارانی خریداری شده است.

اوبا بیان اینکه هفت مرکز در شهرستان‌های قروه، دهگلان، کامیاران، مریوان، سقز، بیجار و سنندج آماده خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان هستند، افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم آفتابگردان ۴۱ هزار و ۵۶۵ ریال، گلرنگ ۴۰ هزار و ۸۵۰ و سویا ۳۸ هزار و ۵۲۳ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: فرآیند خرید گندم در مراکز خرید و سیلو‌ها با رعایت همه موارد بهداشتی همچون استفاده از ماسک و موادضدعفونی انجام می‌شود و ساعت کار هم در این مراکز از هشت صبح تا ۲۰ شب تعیین شده که با پیشنهاد فرمانداران در ایام پیک خرید قابل تغییر و افزایش است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.