برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در گیلان

همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان همزمان با سراسر کشور، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بقعه متبرکه خواهر امام رشت و ۱۳ بقاع شاخص استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان با بیان اینکه بقاع متبرکه بهترین مکان برای حضور مردم به ویژه جوانان برای نیایش است ، گفت: هر کدام از بقاع متبرکه دارای ویژگی منحصر به فرد است و زیارت هرکدام شرایط معنوی خاصی را در انسان به وجود می‌آورد و بستر اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه فراهم است.

 او در این همایش ملی از راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم کرامت در سالروز میلاد امام رضا (ع) خبر داد و افزود: علاوه بر نورافشانی در شب میلاد امام رضا (ع) در بقاع شاخص گیلان، همچنین کاروان شادی با نام شمیم کرامت در سالروز ولادت امام الغربا راه اندازی می‌شود.

مدیرکل اوفاف و امورخیریه گیلان  با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۵۰ بقعه متبرکه استان، افزود: پویش فدای دخترم نیز در این ایام خجسته اجرا می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات عام‌المنفعه به مردم است و بر همین اساس شعار محوری دهه کرامت امسال «همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل بیت علیهم السلام است.

او افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونایی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ها با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استان برگزار شده و به صورت زنده یا تولیدی از شبکه استانی پخش می‌شود، گفت: کلیپ‌های معرفی بقاع متبرکه با عنوان «سلاله» از کانال و شبکه‌های مجازی و شبکه صدا و سیمای استان در دهه کرامت پخش می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: اداره کل اوقاف گیلان همراه با دیگر ادارات اوقاف کشور در پویش سراسری # فدای دخترم در فضای مجازی شرکت کرده و در این راستا از ظرفیت مراکز افق بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برنامه نورافشانی در شب میلاد امام رضا با رعایت اصول ایمنی از بقاع شاخص گیلان انجام می‌شود، افزود: هماهنگی با ستاد نماز جمعه استان گیلان برای تبیین جایگاه امامزادگان و مسئله زیارتاز سوی ائمه جمعه و همچنین سخنرانی مدیرکل و رؤسای ادارات اجرایی قبل از خطبه‌های نمازجمعه انجام شده است.

او تصریح کرد: تجلیل از هیئت امنا، خادمان و خیران بقعه‌ساز، تجلیل از مدافعان حرم، جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های بقاع متبرکه در این دهه است.

در پایان همایش ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، با حضور چند خادم امام رضا (ع) و پخش کلیپ امام رضا به مناسبت میلاد امام رضا (ع) مدیحه سرایی  و حاضران بقعه خواهر امام را زیارت کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.