سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تاکنون ۱۲ درصد از مطالبات گندم کاران و بیش از ۵۰ درصد از مطالبات کلزا کاران  مازندرانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهرام نجفی سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مازندران تاکنون ۴۴ هزار و ۸۲۱ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۱۱ هزار و ۱۵۱ تن کلزا از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شده است.

او با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان مازندرانی افزود: ارزش گندم خریداری شده در استان ۱۱۴۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال و کلزا نیز ۴۹۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال است.


بیشتر بخوانید: خرید گندم در مازندران از مرز ۳۷ هزار تن گذشت


نجفی گفت: تاکنون ۱۴۱ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال بابت مطالبات گندمکاران و ۲۶۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال بابت مطالبات کلزاکاران به حساب کشاورزان مازندرانی پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی امسال بر اساس ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.