رئیس جامعه هتلداران کشور از راه اندازی اولین خانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری کشور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: برای اولین بار در کشور خانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری اردبیل در خانه ارشادی اردبیل که یکی از خانه‌های تاریخی منطقه است، راه‌اندازی شد.

او اظهار کرد: استان اردبیل از استان‌های موفق در حوزه ایجاد تعامل، انسجام و همبستگی بین تشکل‌های حرفه‌ای مختلف بوده و در این حوزه اقدامات شایسته‌ای انجام داده که نمونه آن راه‌اندازی خانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در استان توسط اداره کل میراث فرهنگی اردبیل است.

رئیس جامعه هتلداران کشور بیان کرد: نه تنها میراث فرهنگی اردبیل در این حوزه در کشور پیشرو بوده بلکه در کنار تشکیل این تشکل یکی از خانه‌های تاریخی مهم در اردبیل را برای فعالیت این تشکل‌ها اختصاص داده که این نشان از حمایت حداکثری میراث فرهنگی استان اردبیل از تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری است که نتیجه آن تعامل هر چه بیشتر این تشکل‌ها خواهد بود.

حمزه‌زاده با اشاره به نبود هیچ گونه اختلافی بین تشکل‌های گردشگری در استان اردبیل گفت: این مهم نتیجه حمایت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از تشکل‌های حرفه‌ای است که می‌تواند الگویی براس استان‌های دیگر تلقی شود.

او با اشاره به پیشتازی جامعه هتلداری استان اردبیل در زمینه استانداردسازی مراکز اقامتی، آموزش کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات و نیز سرمایه‌گذاری در بخش اقامتی صنعت گردشگری عنوان کرد: احداث هتل‌های پنج‌ستاره در اردبیل گامی بزرگ در تامین زیرساخت‌های گردشگری در این استان به شمار می‌رود که برای تقویت این حوزه آماده همکاری‌های لازم هستیم.

رئیس جامعه هتلداران کشور وجود همه جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی گردشگری در استان اردبیل را در کنار مجموعه چشمه‌های آب‌گرم و معدنی و نیز پل‌های معلق و پیست‌های اسکی، ظرفیتی بالا برای جذب گردشگر خارجی و داخلی دانست و خواستار در اولویت قرار گرفتن بخش گردشگری در برنامه‌های راهبردی توسعه استان اردبیل شد.

حمزه زاده نبود انسجام لازم را از جمله مشکلات تشکل‌ها در کشور دانست و افزود: برای حل مشکلات نیازبه زبان مشترک داریم که در استان اردبیل در این زمینه اقدامات مطلوب و تاثیرگذاری انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.