ثبت بیش از ۶ هزار واقعه ولادت در لرستان

سر پرست ثبت احوال استان لرستان گفت: ۶ هزار ۹۴۰ واقعه ولادت ۳ ماهه امسال در لرستان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سر پرست ثبت احوال استان لرستان با بیان اینکه ۶ هزار ۹۴۰ واقعه ولادت ۳ ماهه امسال در لرستان به ثبت رسیده گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده چهار هزار و ۲۶۰ مورد جامعه شهری و دو هزار۶۸۰ مورد جامعه روستایی بوده است

هوشنگ شفیعیان با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال ۶ هزار ۹۴۰ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است اظهارداشت: از کل ولادت‌های ثبت شده سه هزار و ۶۷۳ نفر معادل ۵۲.۹ درصد پسر و سه هزار ۲۶۷ نفرمعادل ۴۷.۱ درصد دختر بوده‌اند که در مجموع به ازای هر ۱۱۲ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده و میانگین سن مادران ۲۹ سال و سن پدران ۳۰ سال بوده است.

او افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده چهار هزار و ۲۶۰ مورد جامعه شهری و دو هزار ۶۸۰ مورد جامعه روستایی بوده است و طی سه ماهه امسال به طور متوسط درهر شبانه روز ۷۵ و هر ساعت سه نوزاد متولد شده که ۳.۸۹ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه ثبت شده است.

سرپرست ثبت احوال استان لرستان ثبت وفات را از دیگر وظایف ثبت احوال دانست و عنوان کرد: در سه ماهه امسال تقریبا دو هزار و ۶۱۱ واقع فوت به ثبت رسیده که از کل فوت‌های ثبت شده طی این مدت هزار و ۵۵۱ نفر معادل ۵۹.۴ مرد و هزار و ۶۰ نفر معادل ۴۰.۶ درصد زن بوده‌اند.

شفیعیان با بیان اینکه ۹۴ درصد از فوتی‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است بیان کرد: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده هزار و ۸۰۹ مورد معادل ۶۹.۳ مربوط به جامعه شهری و ۸۰۲ موردمعادل ۳۰.۷ مربوط به روستایی بوده و به طور متوسط هر شبانه روز ۲۸ نفر و در هر ساعت تقریبا یک واقع فوت ثبت شده است.

او با بیان اینکه در هر شبانه روز در استان ۴۵ مورد ازدواج به ثبت رسیده است گفت: در سه ماهه امسال ۴ هزار و ۲۰۶ مورد ثبت ازدواج در استان انجام شده است.

سر پرست ثبت احوال استان لرستان تصریح کرد: در سه ماهه امسال تقریبا ۹۰۲ واقعه طلاق ثبت شده است و همچنین در هر شبانه روزبه طور متوسط ۱۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

شفیعیان با اشاره به فراوانی نام‌ها در سه ماهه امسال بیان کرد: فراوانی نام پسران آراد با ۱۳۰ مورد، حسین ۱۲۱ مورد، علی ۱۰۳ مورد، آریا ۹۷ مورد و امیر علی ۹۳ مورد برای پسران ثبت شده است و همچنین بیشترین فراوانی برای دختران فاطمه با ۱۳۷ مورد، رستا ۱۱۶ مورد، آوا ۹۵ مورد، همتا ۹۰ مورد و بهار ۸۶ مورد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار