همه چیز درباره قتل عامی که بزرگترین کشتار اروپا پس از جنگ جهانی دوم نام گرفت + فیلم

در جریان جنگ بوسنی هزاران مسلمان غیر نظامی در یک روز توسط صرب‌ها قتل عام شدند. این اتفاق هولناک به عنوان بزرگترین کشتار اروپا پس از جنگ جهانی دوم نام گرفت.

بزرگترین نسل کشی اروپا به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌تردید تلخ‌ترین رویداد در جریان جنگ بوسنی، نسل کشی مسلمانان در واقعه غم انگیز کشتار سربرنیتساست که می‌توان آن را بزرگ‌ترین نسل‌کشی تاریخ اروپا پس از جنگ دوم جهانی دانست.

در جریان این کشتار هشت هزار مسلمان غیر نظامی در یک روز توسط صرب‌های نژادپرست قتل عام شدند. 

ریشه بحران در بوسنی و هرزگوین را می‌توان به تحولات پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی مرتبط دانست، تحولاتی که در آن اقوام ساکن در جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی هر یک برای استقلال یافتن تمام تلاش خود را کردند.

همین موضوع موجب شده است تا امروز شاهد شکل گیری چندین کشور مانند صربستان، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، اسلوونی، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه و... در نقشه جهانی باشیم. اما میان استقلال بوسنی و سایر کشور‌های جمهوری سابق یوگسلاوی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

رژیم نژادپرست حاکم بر یوگسلاوی تلاش کردند تا با اتکا بر افکار نژادی و سلاح با هرگونه فرآیند استقلال طلبانه مقابله کنند، اما به دلیل تهدید‌های مکرر ایالات متحده و اروپا مبنی بر هرگونه تعرض به سرزمین‌هایی که در آن‌ها مسیحیان ساکن هستند، عملا شاهد جنگی خونین در این مناطق نبوده و اقوام فوق توانستند با طی کردن روندی سهل به استقلال دست پیدا کنند.

اما قضیه استقلال در بوسنی متفاوت است. رژیم حاکم بر بلگراد در سکوت تمامی مدعیان حقوق بشر، با خشونت بسیار زیادی به کشتار مسلمانان استقلال طلب پرداخت. این واقعه به قدری هولناک بود که از آن به عنوان بزرگترین نسل کشی اروپا پس از جنگ جهانی دوم نام برده می‌شود.

در ادامه با ابعاد مختلف این جنایت که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و آمریکایی‌ها فقط تماشاچی آن بودند، آشنا می‌شوید.

 


بیشتر بخوانید


 

 

 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
هزاران گروهک جنگ وایدولزی
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۰۲:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
خداوند تمام مشرکین و کفاری که بر ملل مسلمان و مظلوم جنایت روا میدارند اعم از آمریکا صهیونیزم سعودی صرب ها را بواسطه ظهور آقا امام زمان (عج) نابود و به سزای جنایتشان برساند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۰۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
داستان تلخ و کلیشه ای نوع بشر همیشه همین موضوع بود یعنی اختلاف در رنگ پوست، نژاد، عقاید و دین منجر به نسل کشی ها و پاکسازی قومیتی در طول تاریخ بشر و در سرتاسر دنیا بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه