فرمانده مرزبانی ناجا:

مرگ اتباع افغانستان در حوزه مرزی ما نبوده است

سردار گودرزی گفت: بر اساس اسناد مرگ اتباع افغانستان اصلاً در حوزه ما نبوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا، با اشاره به آخرین اطلاعات از موضوع مرزبانان ایرانی و اتباع افغانستانی گفت: ما با برادران دوست و همسایه عزیز افغانستان، عقبه مشترک تاریخی عمیقی داریم و همواره دوستانه در کنار هم بوده‌ایم.

او با بیان اینکه مطلبی را که ادعا شده بود همکاران ما سه چهار نفر از اتباع افغانستان را کشته‌اند و عکس‌ها و فیلم‌هایی را ارائه کرده بودند، اساساً اسناد و مدارک را نپذیرفتیم، افزود: اسناد هم به وزارت امور خارجه افغانستان و هم به مرزبانی افغانستان ارسال شد و اثبات کردیم که هیچ ایراد و اشکالی در کار مرزبانان ما رخ نداده و افغانستان هم پذیرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه بر اساس اسناد، دوستان افغانستان متوجه شدند که این اتفاق اصلاً در حوزه ما نبوده است، گفت: اگر احیاناً قاچاقچیان انسان بخواهند از مرز ایران به صورت غیرقانونی افرادی را رد کنند، تلفاتی به آن‌ها وارد شود، مسئولیتش با خود و قاچاقچیان انسان است.

او خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی این اتهام را نمی‌پذیریم و شرعاً و قانونا هم بر اساس اسناد، اعلام کردیم که این اتفاق ادعا شده در حوزه مرزبانان ما رخ نداده است.

سردار گودرزی در مورد وضعیت مرز‌های غربی و شمالغربی کشور و مبارزه با تروریسم در این مرزها، گفت: ایران قربانی تروریسم بوده، چراکه رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه و هزاران شهید ما به وسیله ترور به شهادت رسیده‌اند و در سال‌های مختلف نیز در مرز‌های غربی و شمالغربی تعدادی از نیرو‌های ما توسط این گروه‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند، لذا ما اساساً سر سازگاری با هیچ گروه تروریستی نداریم.

او ادامه داد: مقابله ما، مقابله جدی با تروریست‌هاست به ویژه گروه‌هایی که بخواهند بین ما و کشور‌های دوست و همسایه ما اختلاف بیاندازند، برخورد جدی‌تری خواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریست در مرز‌های جمهوری اسلامی با جدیت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برخی ادعا‌هایی در نقطه صفر مرزی وجود دارد که اگر کشور‌های همسایه ما اطلاعات دقیقی از کسانی که شرارت می‌کنند در اختیار بگذارند، قطعاً همکاران ما نسبت به قلع و قمع معاندین و کسانی که بخواهند در مرز‌ها شرارت کنند اقدام خواهند کرد.

او اظهار داشت: اساساً قبول نداریم از جانب مرز‌های ما خسارتی به سایر کشور‌ها بخورد چراکه راهبرد نظام جمهوری اسلامی این نیست که به کسی از جانب ما خسارتی وارد شود.

سردار گودرزی با تاکید بر اینکه نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران از توان بالایی برای حفاظت از مرز‌ها برخوردار است، تاکید کرد: استکبار با همه هیمنه خود از ما می‌ترسد و گروه‌های تروریستی محلی از اعراب ندارند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.