مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از صدور ۵۰ مجوز بومگردی در این روستا خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این واحد‌های بومگردی با حضور استاندار اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل صبح امروز با همراهی استاندار اردبیل در بازدید از روستای شیران نیر گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در روستای شیران وجود دارد توسعه بومگردی در این روستا در راستای رونق گردشگری منطقه از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی استان بوده که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

او از صدور ۵۰ مجوز بومگردی در این روستا خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این واحد‌های بومگردی امروز با حضور استاندار اردبیل آغاز شد که با راه‌اندازی این واحد‌ها می‌توانیم رونق گردشگری این روستا و به تبع آن افزایش درآمد و اشتغال در این منطقه را فراهم آوریم.

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای ایجاد رونق گردشگری در روستای شیران بیان کرد: طرح ساماندهی رودخانه روستای شیران نیز تهیه شده تا این اقدام نیز گامی در راستای توسعه گردشگری منطقه باشد.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این بازدید با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط میراث‌فرهنگی در روستای شیران گفت: این اقدامات زمینه برای رونق گردشگری و نیز اشتغال را در این روستا فراهم خواهد کرد که امیدواریم این اقدامات توسعه و گسترش یابد.

او از اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی راه ارتباطی روستای شیران خبر داد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات زیرساخت توسعه گردشگری اختصاص یافته و هزینه می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به چهارخطه کردن مسیر نیر به سراب گفت: این اقدام موجب اتصال امن شهرستان نیر به عنوان اولین شهر از استان در مسیر شمالغرب و غرب کشور به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و استان‌های غربی بوده و توسعه گردشگری را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.