هر ساله با آمدن فصل گرما و زرد شدن گیاهان خطر آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌هایی که بسیاری از ما آگاهانه یا نا آگاهانه مسبب ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی هستیم، کسانی هم به فکر پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور هستند.

معتمدی مخترع ژل آتش بر یا محلول پیشگیری از آتش در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به آتش سوزی‌های گسترده‌ای که در منابع طبیعی اتفاق می‌افتد به دنبال ساخت ماده‌ای بودم که از این اتفاق پیشگیری کند.

این مخترع افزود: ژل آتش بر، ماده‌ای بی رنگ و بو است که قابلیت پیشگیری از آتش سوزی و ایمن کننده سطوح را دارد و در هر سطحی که پاشیده شود آن سطح غیر قابل اشتعال در مقابل شعله‌های آتش تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد می‌شود.

او با اشاره به اینکه عناصر تشکیل دهنده و مواد اولیه تهیه این ژل بومی و در داخل کشور تولید شده است، اظهار کرد: ژل آتش بر رقیب خارجی ندارد و نمونه خارجی آن تا دمای ۳۷۰ درجه سانتی گراد را بیشتر تحمل نمی‌کند با این حال این محصول ماندگاری بسیار بالایی دارد و قیمت آن مناسب است.

معتمدی در پایان گفت: با تجاری سازی این محصول و حمایت مسئولان هم منابع ملی (جنگل‌ها و مراتع) حفظ می‌شود و هم توان ما برای تولید افزایش می‌یابد.

قول مساعدت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از طرح‌های دانش بنیان

مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اینکه با مشکلاتی در خصوص آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی رو به رو هستیم از طرح‌هایی که از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع جلوگیری کند، حمایت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید

او افزود: این محلول بر پایه آب است و بر اساس تحقیقی که انجام شده است آسیبی به انسان نمی‌رساند و سازگار با محیط زیست است.

منصور در پایان با اشاره به اینکه ژل آتش بر تولید و ساخت داخلی است، گفت: این محصول تولیدی در رده پیشگیری از آتش قلمداد می‌شود و در تلاش هستیم که آن را تهیه کرده و در اختیار استان‌های درگیر با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار