زمان مبارزه با نسل دوم کرم خوشه خوار انگور اعلام شد

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: مبارزه با نسل دوم کرم خوشه خوار انگور در ۳ منطقه مهاباد آغاز شد.

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور کنترل و مبارزه با نسل دوم کرم خوشه خوار انگور در تاکستان‌های این شهرستان، باغداران می‌توانند برای سمپاشی باغ‌های خود در ۳ منطقه گرم و حاشیه شهر از تاریخ ۵ /۴/ ۱۳۹۹ به مدت ۳ روز، مناطق دشت از تاریخ ۷/ ۴/ ۱۳۹۹ به مدت پنج روز و مناطق سردسیر و کوهپایه‌ای از تاریخ ۱۱/ ۴ /۱۳۹۹ به مدت یک هفته اقدام کنند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد از کشاورزان خواست به زمان سمپاشی توجه  و همچنین از انجام سمپاشی در ساعات گرم خودداری کنند و بهترین زمان سمپاشی ساعات اولیه صبح و عصر بعد از غروب آفتاب است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با بیان اینکه محلول سمی نباید به مدت زیاد در مخزن سمپاش نگهداری شود، اظهار کرد: در صورتی که از سموم پودری استفاده شود؛ سمپاش حتما باید مجهز به همزن باشد و بعد از تهیه محلول سمی بلافاصله سمپاشی کنید.

کریمی تصریح کرد: کشاورزان سموم را از سم فروشی‌های مجاز و با اخذ فاکتور خریدی تهیه و از خرید سموم در محل‌های فاقد مجوز خودداری کنند و همچنین برای تهیه نوع سم، دز مصرفی و سایر اطلاعات با کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی مشورت کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.