دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد از تشکیل فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد مهدی شرافت دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد از تشکیل فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی در آینده‌ی نزدیک در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نمایندگان جدید استان یزد رویکرد مثبتی نسبت به گردشگری دارند.

او افزود: نهاد‌های استانی و مجموعه استانداری همکاری خوب و قابل تقدیری از مجموعه گردشگری داشته و در همین راستا علاوه براینکه امسال شاهد برگزاری یکی از پرشکوه‌ترین مجموعه‌های صنایع دستی در استان بودیم راه اندازی مرکز توسعه کسب و کار‌های خلاق و فرهنگی با حمایت معاونت ریاست جمهوری نیز به تصویب شورای مقاومت اقتصادی رسیده و امیدآن می‌رود که استان یزد در این زمینه پیشتاز باشد.

 شرافت هم چنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در اواخر سال ۱۳۹۸ تحت عنوان" مهر و میراث" خبر داد و اضافه کرد: این طرح می‌تواند زمینه و بستر مناسبی باشد برای شروع پروژه مدیریت مقصد.

او اظهار داشت:گرچه قانون مشخصی در ارتباط با مدیریت مقصد وجود ندارد، اما قانونی هم به عنوان نفی هماهنگی دستگاه‌ها نداریم و علاوه براین در استان یزد چند پتانسیل اساسی به منظور تحقق مدیریت مقصد وجود دارد: مانند: ظرفیت شورای اسلامی شهر یزد، مزیت‌های مربوط به ثبت جهانی یزد هم‌چون نبود مدیریت بین بخشی و وجود نیروی انسانی توانا در حوزه‌ی گردشگری و غیره است.

دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد گفت: در بیانیه نهایی شده کانون، دو بخش اصلی ضرورت و استفاده از تجارب جهانی و نیز قابلیت اجرایی گنجانده می‌شود.

او در پایان، تشکیل کار گروهی برای تدوین بیانیه مدیریت مقصد طی روز‌های آتی را در دستور کار کانون تفکر گردشگری قرار داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.