دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس گفت: سلامت شهروندان مصداق بارز حقوق عامه است و قانون گذار اشخاصی را که مانع اجرای مقررات بهداشتی شوند را محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس گفت: قانون گذار مطابق ماده ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از بیماری‌های واگیردار،  اشخاصی را که مانع اجرای مقررات بهداشتی و یا بر اثر غفلت باعث انتشار یکی از بیماری‌های واگیردار شوند را به ۸ روز تا ۲ ماه حبس تأدیبی محکوم کرده است.

او افزود: ماده ۶۶۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات سنگین تری را برای این افراد در نظر گرفته است.

حجت الاسلام زارع حسینی بیان کرد: بر اساس گزارش شبکه بهداشت و طبق اخبار واصله بیشترین شیوع بیماری کرونا در مکان‌های سر بسته و مجالس عمومی به ویژه مراسم ختم و مجالس عروسی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین عالی قضایی مبنی ورود دادستانی به حقوق عامه اظهار کرد: سلامت شهروندان مصداق بارز حقوق عامه است.

او ضمن اشاره به مجالس عروسی و مراسم عزاداری به عنوان مصداق‌های آزادی‌های مشروع مردم به دو بستر قانونی برای افرادی که باعث شیوع بیماری‌های واگیردار می‌شوند اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن قدردانی از همراهی مردم، ائمه جمعه و حوزه بهداشت و درمان در مدیریت بیماری کرونا، گفت: همراهی مردم در مرحله اول شیوع ویروس کرونا باعث توفیق شهرستان در مدیریت این ویروس شد.

او با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان طبس، افزود: تعداد موارد مثبت کرونا و موارد بستری در بیمارستان رو به افزایش است.

فلاحی از مردم خواست تا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماندن در خانه، استفاده از ماسک و دستکش در خارج از منزل، به تاخیر انداختن مسافرت‌ها و مراسم عروسی و همچنین برگزاری مراسم عزاداری با حداقل ظرفیت به مدیریت موج دوم این ویروس کمک کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.