کشفیات کالا‌های قاچاق عبوری از خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، دو برابر افزایش داشته است.

 دبیری، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در سه ماهه نخست امسال، کشفیات وسایل نقلیه، دخانیات، مشروبات و برخی اقلام قضایی رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است.

او  ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۳۳۲ پرونده به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این خصوص تشکیل شده که تاکنون ۲۳ میلیارد ریال آن وصول شده است.

دبیری اظهار کرد: خراسان جنوبی محل عبور کالا‌های قاچاق از استان‌های جنوبی به استان‌های مرکزی و خراسان رضوی است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی ادامه داد: برای مقابله بهتر با قاچاق کالا شاهد شکل گیری پلیس اقتصادی در استان هستیم که در کنار سایر نیرو‌های امنیتی و انتظامی، نظارت‌ها بر ورود کالا‌های قاچاق بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


دبیری مبارزه با قاچاق سوخت را اولویت اول خراسان جنوبی اعلام کرد و ادامه داد: قاچاق سوخت به اقتصاد کشور و استان ضربه می‌زند که باید از سوی هر کدام از دستگاه‌های نظارتی مرتبط با قاچاق کالا و ارز اقدامات مؤثر و نظارت به درستی صورت گیرد و بازخورد و نتایج عملکرد‌ها نیز رصد شود.

او ادامه داد: یکی از راهکار‌های بازدارنده قاچاق کالا و ارز اعمال جریمه شناور به تناسب نوع قاچاق است که در صورت تایید کمیسیون مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی همچنین از نهایی شدن سند راهبردی مقابله با کالای قاچاق در استان خبر داد و افزود: هدف اصلی تدوین این برنامه راهبردی، پیشگیری و مقابله موثرتر با قاچاق کالاست.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.